dvd speler aan pc koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0185

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Ik heb nu 5.1 seround set met dvd speler, en ik wil deze set boxen via de dvd speler aan mijn pc aansluiten. Maar ik ben er nog steeds niet achter hoe dit moet. Ik heb al diverse forum's doorgezocht maar het wil maar niet baten.

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik mijn dvd speler aan kan sluiten op mijn computer om zo muziek van af mijn computer uit de 5.1 set te laten komen.

Ik wil de dvd speler niet gaan gebruiken voor films kijken.

Alvast bedankt!:thumb:

PS: mijn videokaart is de Ati Radeon 4870

De bovenste aansluiting zit op mijn videokaart en de onderste op mijn dvd speler.
s.video.gif

Je moet je videokaart ook niet aansluiten maar je geluidskaart.
Dan moet je dvd-speler wel over audio-in beschikken.

oh oke, ik heb wel 5.1 aansluitingen op mijn moederbord maar ik heb er geen "externe" geluidskaart in zitten.

Hoe kan ik hem dan aansluiten ?
Hij beschikte wel over audio input (1 rode en 1 witte ingang).

Laatst bewerkt:
Precies je moet dan vanaf de line-out(Mini-jack aansluiting) van je computer naar die twee aansluitingen op je dvd-speler.(Tulp-aansluiting) Daar zijn overigens kabels voor in de handel.

Die kabels die heb ik liggen. Dus met die kabels, kan ik de dvd speler aansluiten op mijn computer en zodoende muziek via die 5.1 surround set horen?

Als dat zo is super bedankt!:thumb::thumb::D

Precies, je moet even opzoek naar je boekje van je moederbord om te zien welke uitgang de Line-out is en die alleen aansluiten op je dvd-speler.

Ik ben gewoon alles na gegaan, en hij doet het, ik heb ook al alle boxen op de goeie plek gezet.

Dus hij kan /close

Bedankt Petje11 voor je tijd en info !:thumb::thumb::thumb:

Geen dank:D Klik je nog even op 'vraag is opgelost' rechtsonderaan deze pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan