DVD-speler Akai AD66u - geen stroom??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramayogi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Hallo allemaal,

Ik ben onlangs verhuist en wilde nu weleens een dvd opstarten, totdat mij opviel dat bij het aanzetten van het apparaat het apparaat geen leven vertoonde. Wel reageerde de televisie die nu plotseling aangaf dat er geen signaal was. En klaarblijkelijk dus wel een impuls van de DVD-speler krijgt (via een scartkabel) dat er een dvd-speler wordt aangezet.
Het is geen dure dvd-speler, maar ik had hem nog maar pas en heeft het goed gedaan. Kan het zijn dat de stroomtoevoerkabel wat los zit? Voordat ik het apparaat ga openmaken, leek het me verstandig hier maar eens te vragen of iemand mij nog wat verder kan helpen. Apparaat werkt verder ook niet op de afstandbediening.

bedankt,

Ram)

Hallo

Dit :

"maar ik had hem nog maar pas en heeft het goed gedaan"

Doet toch vermoeden dat er nog garantie is ??? --> deze claimen...

Indien je toch echt het toestel wil openen , met zo goed als zeker garantieverlies ...

Kun je indien aanwezig de primaire netspanningszekering controleren.

Meestal is dit een traag exemplaar met aanduiding (T) erop, welke waarde deze heeft???

Indien je geluk hebt , zit deze in een zekering houder. (soms gesoldeerd om de kostprijs te drukken)

Zelfs in een dergelijk toestel zijn levensgevaarlijke (dodelijke) spanningen aanwezig.

Peter

Ik ben toch te nieuwsgierig en zal hem morgen voorzichtig openen, zijn maar een paar schroefjes. Toch merkwaardig dat als ik het apparaat inschakel er wel onmiddellijk een signaal gaat naar de televisie dat er een apparaat op scart 1 is aangezet.

Hallo

" Toch merkwaardig dat als ik het apparaat inschakel er wel onmiddellijk een signaal gaat naar de televisie dat er een apparaat op scart 1 is aangezet"

De (zo goed als zeker) geschakelde voeding geeft meer dan slechts 1 spanning af. (+12V , +5V , misschien zelfs +3.3V)

Voor hetzelfde geld is de zekering niet defekt , maar is er 1 of meerdere secundaire voedingsspanningen te kort.

Weet niet of jij er dan nog iets aan kunt herstellen.

"en zal hem morgen voorzichtig openen, zijn maar een paar schroefjes"

Let er op om een zeer goed passende schroevedraaier te gebruiken. (kruiskop??) (kans = kleiner om visuele sporen na te laten dat je het toestel hebt geopend)

Meestal zijn de schroeven "gelocked" --> ze maken een "krak/klik" geluid als je ze losdraait als indikatie dat het toestel werd geopend.

Soms word een sticker gebruikt , die de tekst "warranty void" o.i.d. laat verschijnen als je deze verwijdert.

Post anders een paar duidelijke foto's van de voeding ... je weet maar nooit of er hulp kan worden geboden.

Een multimeter met de nodige kennis om ermee om te gaan , zijn volgens mij de minimum vereisten alvorens hiermee verder te gaan.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan