DVD speler en brander zijn verdwenen uit apparaatbeheer

• Onderwerp starter Onderwerp starter HSV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HSV

Inventaris
Lid geworden
18 jul 2008
Office versie
Bèta Insider Office 365
Beste helpers,

Om één of andere reden doen m’n beide spelers het niet meer (CD/DVD speler en brander).
Heb gekeken bij apparaatbeheer, en zelfs daar staan ze niet meer tussen.
Helaas weet ik niet eens welke merken en types het zijn.

Wat ik zoal heb geprobeerd:
CD/DVD in de speler gedaan (lampje van speler brand even, speler draait niet, lampje gaat uit).
Nero6 of 7 ziet ook geen speler.
Configuratiescherm → systeem → hardware → apparaatbeheer nazien.
Virusscan, daarna Pc opnieuw opstarten.
Wizard 'Hardware' toevoegen.
Uitvoeren: regedit → Lowerfilters verwijderd (Upperfilters stond er niet), opnieuw opstarten.

Alles zonder resultaat.
Back-up teruggezet.

Misschien weet iemand raad.
B.v.d.

Laatst bewerkt:
Is het een vaste computer of een laptop? Ik neem aan een vaste computer... Haal de klep even van de computer af (zijn gewoon schroefjes die je even los moet maken, denk erom dat je de kant losmaakt waar géén aansluitingen zitten) en kijk even of de grijze strippen nog goed in je cd/dvd speler zitten. Druk ze desnoods even aan en probeer, als je er voorzichtig bij kunt, ook even diezelfde strip voorzichtig aan te duwen op de moederbord, de grote printplaat waar alles op is aangesloten. Als je geen grijze, brede strip zit, kan he took zijn dat er een rood snoertje in je cd/dvd speler zit. Gewoon even aanduwen en kijken of het probleem is opgelost.

Fijne nacht,
R. de Vries

Het is een vaste Pc Robbie,

Bedankt voor je reactie en heb even gekeken naar de snoertjes.
Het is een brede 'gele' met een rood randje aan een kant, en ook wat andere snoertjes.
Heb ze even aangedrukt zoals je vermelde en zitten op z’n plaats.

Helaas zonder resultaat.

Misschien heb je nog andere suggesties.
Alvast bedankt.

Heb je misschien ooit met drivers 'gespeeld'? Anders even alles van je cd/dvd speler ontkoppelen, computer aanzetten en normaal weer uitzetten, weer snoertjes aansluiten en kijken of 't werkt.

Fijne nacht,
R. de Vries

Heb gedaan wat je schreef, Pc viel gelijk uit.
Stekkers er weer in, Pc opnieuw gestart.
DVD erin, en het loopt als een tierelier.

Ik heb de spelers denk wel een jaar niet gebruikt, maar kreeg een CD-Rom met foto’s van iemand.
Beide spelers draaien nu, maar de DVD-brander speelt niet af, maar dat zal wel normaal zijn, omdat het een brander is (weet ik niet meer of die het voor die tijd wel deed).

I.i.g. hartelijk bedankt Robbie voor je goede tips en resultaat.

Dat klinkt alsof 't is opgelost. En geen dank uiteraard, het is Helpmij.nl ;-) Mag ik je er aan herinneren deze vraag op "Beantwoord" te zetten? Vroeger moest dat altijd nog, weet niet of dat nu nog zo is.

Fijne nacht, ik ga zo ronken denk ik,
R. de Vries

Edit: Zag dat de status al op Opgelost stond, ik vergeet 't zelf altijd, tenminste iemand die 't doet (aa)

Laatst bewerkt:
Dat klinkt alsof 't is opgelost. En geen dank uiteraard, het is Helpmij.nl ;-) Mag ik je er aan herinneren deze vraag op "Beantwoord" te zetten? Vroeger moest dat altijd nog, weet niet of dat nu nog zo is.

Fijne nacht, ik ga zo ronken denk ik,
R. de Vries

Edit: Zag dat de status al op Opgelost stond, ik vergeet 't zelf altijd, tenminste iemand die 't doet (aa)

Opgelost, waarvoor dank.
Is m’n eerste vraag, maar zit altijd op het Excel-forum als helper, en hekel mij er ook uiteraard aan als iemand het vergeet om het als opgelost te zetten.

Insgelijk een fijne nacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan