DVD speler en CD rewriter buiten dienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdb23

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2003
Tot nu toe een prima functionerend Pentium 4 systeem!
De afgelopen weken merkte ik echter een volgens mij niet zo'n prettig probleem op: zowel de DVD-speler als de CD rewriter weigeren elke dienst.
Het enige overgebleven teken van leven: de power lampjes bij het booten van het systeem, daarna nul, niks.
Apparaatbeheer: er worden geen problemen gemeld, wat mij wel opvalt is dat de IDE-controller wordt aangeduid als "Onbekend", klik je daar op dan komen de beide drives -qua naam- tevoorschijn. Je kunt er dan nog niets mee.
Ik verdenk de IDE controller, maar hoe kun je die testen?
Of weet iemand een andere oplossing(srichting) ?
Dank!

laatst nog in je systeem iets veranderd? (fysiek) zoja: mischien is de kabel losgekome en zonee: misschien is je kabel kapot(IDE)

Geplaatst door skelle
laatst nog in je systeem iets veranderd? (fysiek) zoja: mischien is de kabel losgekome en zonee: misschien is je kabel kapot(IDE)

Er is totaal niets veranderd in het systeem; het draait al zo'n 2 jaar zoals het hoort (hoorde).
De enige te vermelden verandering? Het opbrengen van SP2 voor XP. Dat ging, dacht ik, als een zonnetje.
Wat die IDE-kabel betreft: is er een progje om de juiste werking van de IDE controller te testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan