dvd speler geeft geen beeld wel geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berny23

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
Hallo vrienden,

Mijn DVD speler geeft plotseling geen beeld meer. Alle kabels gechekt; geen probleem. Nieuwe DVD; het zelfde probleem. Overigens het beeld begint met storing (normaal is haarscherp) en verdwijnt daarna. Terwijl het geluid gewoon doorgaat. Is dit een kwest van vieze leesloppen? Zo ja, wat doe ik er dan aan? Zo nee wat kan het anders zijn.

BVD
Bernard

Heb je het hier over een "stand-alone" dvd speler? Dan ben ik bang dat hij "de goede geest gegeven heeft".... als het geluid het nog wel doet is er dus moeite met het decoderen van de beeldinfo... dat kun je op zo'n apparaat slecht updaten [tenzij de fabrikant nieuwe firmware aanbiedt....] Bedoel je de DVD speler op je PC dan is waarschijnlijk een codec corrupt geraakt of beschadigd... download dan even een fris codec-pack, bijv. k-lite mega codec pack [makkelijk te vinden via Google], en dan zou het weer soepel moeten lopen.....

Mijn Reacties

Hallo Bilal. Ik heb het nog niet voldoende uitgelegd, maar het gaat om een stand-alone Grundig Xenaro. Ik zou niet weten waar de videodrivers zich bevinden.
Hoi ErpCity; daar ben je weer. Ja inderdaad het is een stand-alone. Ken je dit verschijnsel? Het heeft dus geen zin om zo´n diskcleaner of koppencleaner te kopen? Mooi is dat, dan moet ik dus een nieuwe kopen. Heb je daar nog tips voor?

Groet
Bernard

Kun je die speler nog op een andere TV proberen? Om de TV ingang als "dader" uit te sluiten?

Nieuwe kopen..... De grote desillussie die ik had toen ik een paar "merkspelers" open schroefde, was dat er van binnen gewoon een dvd speler inzit precies hetzelfde als in je PC zit... [ en dan nog van een "ander merk" , een NEC of een Toshiba o.i.d.] sommige fabrikanten nemen niet eens de moeite om de behuizing er af te halen... Verder is het apparaat eigenlijk een IDE diskcontroller en een [mini] video en geluids "kaartje"..... Ik heb nu een Cyberhome ding aangeschaft van rond de € 40, het speelt DVD, avi, divx, xvid en geeft een prima beeld.... en als die er mee ophoudt doet dat minder "zeer" dan een "merkapparaat" van het dubbele bedrag.... [of meer], mijn eerste Cyberhome heeft 7 jaar [intensief] gedraaid.... Maar ook LG is niet verkeerd, die bouwen de drive tenslotte ook nog eens zelf....

Hallo

Vermoedelijk is de leesoptiek niet veontreinigd , mits de audio nog korrekt wordt gelezen v/d betrokken d.v.d. .

Uiteraard om volledig uitsluitsel te krijgen kun je deze altijd eens snel zuiver maken d.m.v. " eau de cologne " en wattenstaafje.

Ik vermoed eerder dat je het dient te zoeken in een "defekte" scartkabel "pinnetjes" ingeduwd...

http://www.bnoack.com/index.html?http&&&www.bnoack.com/data/cables/scart-pinout.html

Of ... gescheurde soldeerverbindingen aan de female scart connector in het toestel.

Visuele controle is het eenvoudigste , en indien nodig opnieuw solderen of ... laten solderen .

Peter

Kabel check

Ik zal de kabel nog een keer checken en desnoods even een andere kabel proberen.
Dank

Ik had het kunnen weten

Hallo vrienden,

Ik had het kunnen weten! Jullie zijn fantastisch. Het lag natuurlijk aan de kabel. De kabel heb ik vandaag gemerkt is ingeslapen en laat zich ook niet meer wekken. Met een andere scart kabel werkt de DVD speler prima.

Bedankt voor jullie wijze adviezen.

Met vriendelijke groet

Bernard Jas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan