DVD-speler, geen audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Hallo,

Ik heb een vraag over de JVC TH-A30R DVD-speler... Omdat mijn Xbox een RROD kreeg, moest ik de DVD-speler van ons ma en pa naar boven tillen. Ik heb dus al die kabels eruit getrokken, maar moest de boxen laten staan (5 boxen + subwoofer), dus had ik besloten mijn Creative I-TRIGUE 3330 pc-boxen (2 boxen + subwoofer) er op aan te sluiten. Nu werkt de DVD-speler dus wel, maar hoor ik geen geluid. Ik heb nu twee audio-stekkertjes achterin de DVD-speler gestopt en twee in de subwoofer. Heeft iemand een uitleg of suggestie's?

Als iemand nog dergerlijke informatie moet hebben, etc, dan vraag maar raak!
Ik wil namelijk nog een concert kijken, maar dat gaat zo niet natuurlijk.
Bij voorbaat dank,

E.

Zitten deze twee tulpstekkertjes wel op de uitgang en niet op de ingang? Ook moeten de kleuren overeen komen (rood-rood, wit-wit).

Schijnbaar zit alles goed, want ik hoorde vanochtend wel geluid. Helaas moet ik muisstil zijn en de DVD op Max volume zetten om amper wat geluid te horen.

Wat nu?

Staat je Creative set ook op max? Denk namelijk dat hij daar geknepen wordt. Ook kun je de kabeltjes even nalopen... Als je tv ook dezelfde aansluiting(en) heeft, kun je dan je 2.1 set op de tv aansluiten? Hier kan namelijk het geluid beter worden versterkt door de audiochip in de tv.

Laatst bewerkt:
Staat je Creative set ook op max? Denk namelijk dat hij daar geknepen wordt. Ook kun je de kabeltjes even nalopen... Als je tv ook dezelfde aansluiting(en) heeft, kun je dan je 2.1 set op de tv aansluiten? Hier kan namelijk het geluid beter worden versterkt door de audiochip in de tv.

Eh, ja.. Beide op Max volume gezet, maar niks werkt. Ik heb hem nu opnieuw aangesloten, maar nu doet hij helemaal niks (behalve beeld), dus zal ik hem weer andersom aansluiten. En ik ben bang dat ik mijn boxen niet op de TV kan aansluiten... :(
Ik heb namelijk één SCART-aansluiting op mijn TV, waarin ik de grote SCART-kabel stop van de DVD-speler. Maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik hem normaal kan laten werken. Beneden met alle boxen die erbij hoorden en de subwoofer doet hij het wel prima. Zou het gewoon liggen aan de kwaliteit van mijn boxjes? Dat ze het gewoon niet aankunnen? Misschien een versterker, etc? :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan