DVD speler herkent geen DVD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

meyer140

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2005
Sinds een paar dagen herkend mijn DVD speler (samsung SD 616T) geen DVD's meer, hij heeft het daarvoor altijd goed gedaan. CDroms speelt hij wel gewoon af. Wanneer er een DVD in geplaatst wordt geeft hij aan "geen schijf in station D:/"

Heeft iemand een idee?? Kan ik hem soms reinigen ofzo?? Of is het iets softwarematigs?

bios

hoi heb je hem in bios nog wel als dvdrom staan?

wil nog wel eens versrpringen.

is dit niet het geval denk ik dat je laser het is voor dvd,s

suc6 groetjes mike

Bedankt voor jullie reacties!
N.a.v. je bericht heb ik dat even uitgeprobeerd... het is zo dat hij alleen geen gecopierde DVD's afspeelt.... Wel vaag want daar heb ik voorheen nooit problemen mee gehad.... Misschien toch de laser dan, kan ik die dan schoonmaken ofzo of is het gewoon einde oefening????

hoi

ik weet niet of je nog gerantie heb anders moet je hem niet loshalen.

als je toch geen gerantie hebt kun je hem uit elkaar halen als je dat kunt en dan de laser met een wattestaafje en puur alchohol schoonmaken soms wil dit wel eens helpen .

suc6 gr mike

Nou ik heb de DVD uit de computer gehaald uit elkaar gehaald en met een wattestaafje het oogje van de laser schoon gemaakt. Toen ik hem uit elkaar had gehaald dacht ik dat ik hem nooit meer in elkaar zou krijgen maar het is gelukt! En hij herkend weer alle DVD's, geweldig!

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan