dvd speler kan schijf niet lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diana

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Na plaatsing cd of dvd in speler hoor je het even ratelen en vervolgens blijft lampje branden maar verder geen actie.
Als ik vervolgens via "deze computer" de cd wil openen of verkennen krijg ik de volgende melding:
Windows kan van deze schijf niet lezen. Deze is mogelijk beschadigd of de schijf is in een indeling die niet compatibel is met Windows.
Deze melding heb ik sinds kort. Met alle cd's die ik erin doe. De speler is ruim een jaar oud.
Herkent iemand dit en heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Bij apparaatbeheer geen bijzonderheden: "dit apparaat werkt correct". Stuurprogramma's zijn up to date.
gaat om Benq dvd dd dw 1620 speler. Win XP

Want??

Zou er niet wat los kunnen zitten? Of duidt deze melding echt op een kapotte speler?

gr. Diana

Geplaatst door Diana
Want??

Zou er niet wat los kunnen zitten? Of duidt deze melding echt op een kapotte speler?

gr. Diana

Windows geeft aan dat hij correct werkt,dus aansluiting is goed,anders kan hij hem niet vinden.
Ik ga voor kapot!

Ik liever niet, maar vrees het ook.

Bedankt voor je reactie.
Diana

Je kan je DVD en CD bij iemand anders kunnen proberen en kijken of dat wel goed gaat.

Laatst bewerkt:
ik heb momenteel hetzelfde probleem op men plextor PX716-A, geeft ie echter enkel onder windows, Nero en andere soft schrijven er wel naar, staan wel paar rare tekens in het "standaard actie" menu van windows

kijk eens of ie bij jou nog in nero of gelijkaardige soft werkt ...
want dan denk ik dat er gewoon een klein registryprobleem aan vasthangt, of een beschadigd stuurprogramma.

ik ga tevens eens kijken of het iets te maken heeft met die nieuwste anydvd.

Serverdude

Het is geen brander, alleen een speler. Het is gekke is dat hij het nu wel weer doet maar ik hoor hem behoorlijk hard werken. Hij valt soms ook weg (audiocd's). Vandaar dat ik dacht dat er misschien wat los zit, of dat hij vuil is.

gr. Diana

Je kan een schoonmaak cd of dvd kopen en kijken of dat wel helpt.

Wat je ook nog kan proberen om met 80% alcohol je kop van de dvd schoon te maken met een wattip.
Veel succes.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Helaas doet de speler het nog steeds niet goed. Heb hem eruit gehaald en voor zover ik erbij kon, de kop schoongemaakt.

Verder nog verwijderd uit aparaatbeheer en opnieuw geïnstalleerd.

In een andere pc krijg ik dezelfde melding.

Soms paktie een cd maar speelt dan heel slecht af, hij slaat stukken over, net als je vroeger wel eens had met beschadigde lp's .

gr. Diana

Inmiddels nieuwe speler erin gezet. Nu geen problemen meer.

Laatst bewerkt:
Hoe geraak ik bij die kop?????????????????????????:love: :evil: :love: :evil:

Geplaatst door azer
Hoe geraak ik bij die kop?????????????????????????:love: :evil: :love: :evil:

IS dit een nieuw TOPIC?????

Dit Topic is volgens mij opgelost,beter een nieuw beginnen

Neen, maar ik krijg geen antwoord op "cd-lezer leest geen cd's meer". Men verplaatst het topic maar naar waar? Ik heb nog geen antworrd dat bevredigt.
In apparaatbeheer alles uitgevoerd met nieuwe stuurprog enz maar niets helpt. (kan het soms liggen aan de foutmelding: rundell32.exe??? Thx:o :love: :mad:

Geplaatst door azer
Neen, maar ik krijg geen antwoord op "cd-lezer leest geen cd's meer". Men verplaatst het topic maar naar waar? Ik heb nog geen antworrd dat bevredigt.
In apparaatbeheer alles uitgevoerd met nieuwe stuurprog enz maar niets helpt. (kan het soms liggen aan de foutmelding: rundell32.exe??? Thx:o :love: :mad:

Dan toch beter hier verder gaan
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=233072

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan