Opgelost DVD speler koppelen aan mijn platenspeler.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.680
Geen idee of het kan, daarom de vraag.
Ik heb een Fenton platenspeler, zie screenshot van de achterkant, foto 1.

Nu zijn de tulpstekkers al bezet voor de speakers, zie screenshot van de achterkant van de speakers, foto 2.

Nu wil ik een DVD/CDspeler kopen (tweedehands); daar wil ik de platenspeler opzetten en dus met elkaar verbinden.
De achterkant van de DVD/CD zie je ook in een screenshot, foto 3.

Kan het wat ik wil of is er een soort van splitter nodig of niet? Ik heb werkelijk geen idee, hopelijk een van jullie wel.
 

Bijlagen

  • Screenshot 2024-02-05 at 09-52-50 Fenton RP162D hifi retro platenspeler met Bluetooth in_out e...png
    Screenshot 2024-02-05 at 09-52-50 Fenton RP162D hifi retro platenspeler met Bluetooth in_out e...png
    307,4 KB · Weergaven: 21
  • Screenshot 2024-02-05 at 09-54-21 Fenton SHF404B speakerset 4 80W actief met Bluetooth en mp3 ...png
    Screenshot 2024-02-05 at 09-54-21 Fenton SHF404B speakerset 4 80W actief met Bluetooth en mp3 ...png
    443,7 KB · Weergaven: 20
  • received_901406981677937.jpeg
    received_901406981677937.jpeg
    114,5 KB · Weergaven: 19
Nu zijn de tulpstekkers al bezet voor de speakers, zie screenshot van de achterkant van de speakers, foto 2.
Dat snap ik niet; de twee tulpstekkers zijn bedoeld als input voor de set. De tweede speaker hoort in de gele plug (passive speaker connector) te gaan. Zet je die op de Input, dan kan ik mij niet voorstellen dat er geluid uit komt, want de speaker heb je voor de output, niet voor de input. Dan kan een cd speler gewoon waar hij hoort: op de Input.
 
hu? Ik heb gewoon geluid hahaha.
Screenshot is achterkant van de speaker. En ik heb gewoon geluid, speelt nu een LP af.
 

Bijlagen

  • 2024-02-05 15.15.53.jpg
    2024-02-05 15.15.53.jpg
    403,4 KB · Weergaven: 8
Volgens mij is er wat spraakverwarring. Je hebt het precies aangesloten zoals het moet. Daarom heb je ook geluid. Alleen als je het anders doet gaat het mis. Dat bedoelt Femke volgens mij (correct me if I am wrong)

Wat betreft je vraag: zoals ik het begrijp wil je twee signaalbronnen verbinden met je speakers. Dan zul je op de een of andere manier tussen je bronnen moeten kunnen schakelen. Je kunt ze niet beide gelijktijdig aansluiten/gebruiken. Die schakelfunctie heb je immers niet in je systeem.
Je kun natuurlijk wel handmatig naar wens ompluggen.
 
Er zijn kleine schakelkastjes met nog wel meer keuze dan uit twee. Ik heb behalve deze kastjes met keuzeknoppen ook snoeren met 2 keer female verleng stukjes er aan, zodat ik van bron kan wisselen door andere stekkertjes in het luidsprekersnoer te doen.
 
@Veng, wat ik dus bedoel is, dat ik mijn platenspeler op een mooie dvd/cd speler wil zetten, maar die moet dan ook wel kunnen afspelen door de speakers die ik heb. En dat gaat niet, begrijp ik.

Ik dacht aan een splitter, misschien dat @Alfred2 dat bedoeld? Kan je voor mij een voorbeeld geven zodat ik kan kijken hoe of wat en wat dat gaat kosten? Overigens heb ik snoeren genoeg.

Alvast dank Alfred2!
Voorbeeld wat ik gevonden heb, maar weet niet of je dit bedoeld: https://levelelectronica.nl/home/4295-e-audio-3-weg-stereo-rca-tulp-schakelkast--5021196795889.html

of deze https://www.new-line.nl/nl/verloopjes-audio/dap-xcaliber-xga-38-verloopje-20450.htm
 
Laatst bewerkt:
Omdat het mij niet gelukt is, heb ik een andere oplossing gevonden. Wellicht wat drastisch, maar aangezien iemand wel interesse had in mijn platenspeler, heb ik een nieuwe gekocht met ingebouwde cd speler.
Opgelost dus.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan