DVD speler leest alleen nog cd (laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speldenknop

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Hallo,
Ik heb een ACER laptop (Aspire 3620) met dvd brander.
Tijdens het branden van een dvd gaf hij een foutmelding en sinds dien leest mijn speler geen dvd's meer, enkel cd's. CD branden werkt wel, DVD niet.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Ligt het aan firmware? Zo ja, waar kan ik deze downloaden aangezien ik verder geen drivers oid erbij heb gekregen. Type van dvdbrander: GWA-4082N.

Je DVD-brander is van LG-Electronics.
Geen drivers zeg je, in de toekomst handig misschien: op de Acer-site te downloaden. Geen firmware daar.
Maar heb je al geprobeerd om de DVD-brander in Apparaatbeheer "installatie ongedaan te maken" en dan je notebook te herstarten?
Soms zet Windows de situatie weer goed terug. (Hangt wel van de aard van die foutmelding af of het zal lukken.)

Laatst bewerkt:
Heeey,
Probeer de firmware op deze site eens, misschien zou het werken (ik weet niet zeker)
Bij de 2e post staat van een aantal merken firmware
Succes

Je DVD-brander is van LG-Electronics.
Geen drivers zeg je, in de toekomst handig misschien: op de Acer-site te downloaden. Geen firmware daar.
Maar heb je al geprobeerd om de DVD-brander in Apparaatbeheer "installatie ongedaan te maken" en dan je notebook te herstarten?
Soms zet Windows de situatie weer goed terug. (Hangt wel van de aard van die foutmelding af of het zal lukken.)

ja ik heb de dvd brander uitgeschakeld en installatie ongedaan gemaakt enz. niets werkt..

maar ligt het wel aan de firmware? Zo ja, hoe kan ik hieraan komen want ik kan nergens de juiste firmware vinden..

Ik ben via de importeur verwezen naar een soort afgeschemd VPN-netwerk, maar dat is denk ik alleen bestemd voor zakelijke afnemers. Ik kwam er niet op.
Maar wees erg voorzichtig met het flashen van firmware: per land, per productielijn, per aangepaste en b.v. daarna weer geupdate productielijn moet de exact juiste versie van de firmware gebruikt worden.

Op deze site van Softpedia staan de meeste firmwaredrivers van LG. Maar weet wel wat je doet. En of je probleem opgelost is met nieuwe firmware staat niet vast. Maar misschien weet iemand anders hier nog een goed advies.

Doe de speler eens open,dan zie je het Laser kopje,maak dat eens schoon met wat Alcohol.
DVD lezen of branden werkt wat precieser dan CD.

Doe de speler eens open,dan zie je het Laser kopje,maak dat eens schoon met wat Alcohol.
DVD lezen of branden werkt wat precieser dan CD.

dat klopt ik gebruik het ook voor cd spelers maar ik vind het niet egt slim om een laptop open te draaien en de dvd-speler ook open te halen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan