DVD speler leest geen DVD's meer nadat ik via de herstel CD's mijn laptop naar fabrg

Status
Niet open voor verdere reacties.

muldv00

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2013
Berichten
3
nadat ik via de herstel CD's mijn laptop naar fabrieksinstellingen heb teruggebracht leest hij geen CD/DVD meer. Soms leest hij een CD/DVD maar geeft hij aan dat de DVD/CD leeg is, terwijl ik zeker weet dat er bestanden op staan. Bijvoorbeeld de windows CD
 
heb een schoonmaak CD er door heen gegooid ook geen effect
 
Probeer eens cd dvd magic
Niet vergeten: Opslaan, opzoeken in Verkenner en erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren". Dan op de knop Fix klikken en daarna de laptop herstarten.
Hopelijk levert het wat op.

Tijs.
 
Hallo

Veel verkrijgbare reinigings c.d.'s/d.v.d.'s zijn niet echt efficient...

Meestal zijn er slechts enkele haartjes gemonteerd die de laser proper moeten maken.

Mits de leesoptiek van een laptop eenvoudig toegangkelijk is (tray geopend) , zou ik deze persoonlijk reinigen d.m.v. een wattenstaafje (oorstokje)

Probeer ook eens diverse c.d.'s en ook eens d.v.d.'s te lezen.

Mocht de leesoptiek defekt zijn , sneuveld meestal slechts 1 gedeelte b.v.b. d.v.d. , terwijl het cd. gedeelte wel nog werkt. (of vice versa)

Dit is een deftig model :

http://www.benl.ebay.be/itm/NEW-Las...n_Cleaning_Equipment_Kits&hash=item4d0ce44a49

Peter
 
Probeer eens het volgende, deïnstalleer alles wat betrekking heeft op de ide ata/atapi controllers en cd/dvd stations via apparaatbeheer, niet opnieuw opstarten alvorens alles is gedeïnstalleerd en reboot, nu zal windows alles weer initialiseren, miss dat er om de drivers worden gevraagd, laat windows zelf zoeken, hierna zul je weer moeten rebooten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan