Dvd-speler leest geen gebrande of lege dvd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0130

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2013
Sinds enige dagen leest mijn dvd-speler geen lege of gebrande dvd's. Gekochte dvd's leest hij wel, cd's ook. Tot enkele dagen geleden deed convertxtodvd het ook goed, maar eerst gaf deze een fout-error bij het lezen en nu leest hij de dvd niet eens meer...Ik heb de driver voor de dvd opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Ik las dat je de hoge en lage filters in het register voor de dvd moet deleten; zie link, http://support.microsoft.com/kb/314060 maar als ik die open kan ik die op die plek niet vinden. Ik kan de laptop (asus n53j) opnieuw installeren; maar dat doe ik liever niet, en dan komt het probleem na een tijdje weer terug; ik heb het eerder meegemaakt.

Alle hulp is welkom..
Gr. Daan

Nee, nog niet gedaan...zal het eens proberen..maar gaat vandaag niet lukken...maar hij leest wel cd's en gekochte dvd's, dus denk niet dat daar het probleem ligt...maar zal het proberen...

Zijn de DVD's bij het branden wel gefinaliseerd?

Dat zegt niks. Sommige DVD spelers kunnen omgaan met niet gefinaliseerde DVD's.
De meeste stand-alone spelers hebben daar echter moeite mee.
Dus kijk er toch even goed naar.

laat ik het zo zeggen; in het verleden deden ze het wel gewoon...je bedoelt of hij aan het einde van het branden ze finaliseert.... en hoe kan ik dat controleren evt?

nog even; tot een paar dagen geleden gaf convertxtodvd geen problemen met lezen n branden dvd's; nu leest hij ze niet eens meer...

Bij je brandprogramma kun je dat aangeven. Wellicht dat het nu ineens uit staat.
Welk brandprogramma gebruik je? ConvertXTOdvd?
Ik weet niet of je dat daarin aan kunt geven.
Kijk eens bij General Settings.

Laatst bewerkt:
maar dan zou mijn laptop toch wel gewoon normale lege dvd's kunnen lezen...of eerder gebrande dvd's....beide doet hij niet meer....ook als ik ze gewoon in de laptop doe en geen brandprogramma start..

ik heb gekeken maar zie niks over finaliseren staan..probleem is alleen breder dan mijn brandprogramma..dus denk niet dat het daaraan ligt..maar goed ik ben geen expert..

Het is ook maar 1 van de mogelijkheden. Die kun je nu denk ik wel uitsluiten.
Misschien dat iemand anders nog een idee heeft.

Helaas is mijn vraag nog niet opgelost..heeft iemand nog suggesties! Bij voorbaat dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan