Dvd Speler probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merwie

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2004
Hallo
Ik heb een probleem met mijn dvdspeler. Hij heeft nooit kuren gehad, originele dvd's gebrande dvd's alles speelde die af. Maar sinds een paar dagen draait hij alleen nog goed bij cd's.
Dvd's 'pakt' hij wel, maar heel langzaam en als ik iets opstart werkt het niet, en bij een dvd/filmpje stopt hij na een x aantal seconden. Het lijkt net of de dvdspeler het niet aankan zeg maar, maar dat lijkt me raar als hij het altijd wel normaal heeft gedaan. Dit probleem doet zich voor bij zowel gebrande als originele dvd's.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en ik geen nieuwe dvd-speler hoef te kopen.
Alvast bedankt

hoe oud is je speler? heb je al een keer zo'n schoonmaak dvd erin gedaan dat de lenskop wordt gereinigt?
en fimewire update.

Ik kan zo gauw geen firmware vinden of beter gezegd ik weet niet welke er geschikt voor is.
Naam van dvd speler is: hl-dt-st dvd-rom GDR8160B

En een dvdcleaner, die moet ik wel ff regelen, maar heeft dat wel zin als gewone cd's wel werken.

ik wee nie het is wel een bekend verschijnsel had het ook een keer bij een laptop van iemand kwee nie hoe het uiteindelijk is opgelost of niet. maar heb je al gegoogled? ik denk dat er wel meer topics over zijn zal ook ff kijke voor je.

Het is best zinvol om de lens te reinigen.... op een DVD staat veel meer info op het zelfde formaat schijfje als een CD... daarom komt het lezen van een DVD veel kritischer... de eerste tekenen van een vervuilde lens zijn dan ook: hij leest wel CD's maar weigert DVD's...

oke vandaar dat er ook verschil zit tussen de reinigings setjes die te koop zijn er zijn er namelijk voor cd en dvd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan