dvd-speler problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackbird020

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2006
Hallo,
Ik heb een paar maanden geleden een Daytek MP 480 dvd-speler gekocht maar deze vertoont kuren; is namelijk willekeurig in geluidsweergave van dvd's. DVD's worden gewoon afgespeeld, voorfilmpjes met geluid en al, maar als ik bij de hoofdfilm aanbeland, doet alleen het beeld en achtergrond geluid het perfect, maar is het stemgeluid van de acteurs helemaal niet aanwezig. Dit gebeurt alleen met films die ik onlangs heb aangeschaft (zijn echt niet de nieuwste van de nieuwste en ook geen gekopieerde), met films die ik al eerder had, is er geen probleem. Superirritant dus als je je net geinstalleerd hebt voor een avondje bijvoorbeeld "Goodbye Lenin" of "Monster." Ook heb ik de DVD speler bij aankoop regio-vrij gemaakt (hoewel de gebruiksaanwijzing volledig in het Italiaans was, dus het is enigszins mogelijk dat er toch iets mis is gegaan)...weet iemand misschien waar het probleem kan liggen? Bij de dvd's of de speler? En zo ja, of er een simpele oplossing voor is? Voordat ik nl dat ding loskoppel en ermee naar de winkel van aankoop mag om deze 4 (!) weken in reparatie daar achter te moeten laten.
Ik hoop dat iemand deze technische analfabeet kan helpen...thanks!!

Heb je bij de taalinstellingen gekeken op de afstandsbediening?Hier kan ik die veranderen van en - du 5.1 ect

Ik denk dat het geluid wat hij niet kan afspelen DTS is.

DTS staat voor Digital Theater Systems en geldt als beter dan Dolby Digital.
Om gebruik te kunnen maken van DTS moet je home theater versterker/dvd speler of processor een DTS decoder aan boord hebben.

Jouw dvd speler heeft dit niet.

Vaak is het dan inderdaad een kwestie van Dolby digital kiezen en het geluid werkt.
Mogelijk kun je de standaard van je dvd speler veranderen, maar dit weet ik niet zeker.

Mannen, bedankt voor de tips....
ik heb de afgelopen tijd al zo vaak op knopjes gedrukt en daarna bloednijdig naar m'n beeldscherm gestaard dat ik niet weet of ik ook die aanpassingen gemaakt had...ik ga het vanavond uitproberen. Bedoel je met taalinstellingen en - du 5.1 ect de menu taal in het beeldscherm? (Kijk, zo technisch ben ik nou ;-)
Ik buig me er straks over en kom er morgen op terug...fingers crossed dat iets werkt!!!

Ja dat zijn de taal instellingen die je uitvoerd onder de film dus niet in t dvd menu, ik heb vaak als ik een film afspeel dan hoor ik alleen de muziek of gesproken taal die niet overeenkomt met de film, met de taalinstellingen (language) is het te corrigeren

Ik ben er uit...eindelijk! Met 2 vriendinnetjes op bezoek, die er net zo weinig van begrepen, de moed niet opgegeven en maar gewoon alles geprobeerd ook als we geen flauw benul hadden van wat het betekende.
Als eerste eindelijk de menu-taal naar Engels veranderd, dat scheelde al de helft, vervolgens jullie opties geprobeerd...helaas geen oplossing. Daarna via setup op de afstandsbediening naar Audio gegaan, met veel omwegen bij Speaker Set Up terechtgekomen, op Downmix geklikt: die bleek uit te staan en heb ik veranderd naar Stereo...en voila, ik hoorde toch echt ineens stemmen! Getest op nog een film die het daarvoor niet deed, en automatisch ook daar al het acteursgeluid. Nog getest op een film waar ik nooit problemen mee had om te kijken of daar het geluid ineens verdwenen was, maar ook die bleek perfect te werken...dat wordt dus filmpjes kijken op de eerstvolgende niet zo zonnige dag!
Bedankt voor alle moeite!!

Hoi Blackbird020,

wat je nu voor elkaar hebt gekregen, zou ik als een tussenoplossing zien. Downmix is de instelling die mogelijk maakt dat films die bijvoorbeeld enkel in ouderwets stereo op een cd/dvd staan, niet alleen uit de twee satelliet speakertjes (links en rechts) komt. Dat is bedoelt voor bijvoorbeeld dvd-releases van oude tv-series, waar geen 5.1 geluid, maar 2.0 mono of stereo 'in zit'. Dat klinkt dan zo dunnetjes. Met donwmix gooit de dvd-speler al het geluid over alle 5 de speakers én over de bassbox. Surround geluid is het dan niet echt meer, maar het geluid vult in ieder geval prettiger de kamer.

In je instellingenmenu (wat nu fijn op engels staat) zitten als het goed is nog meer instellingsmogelijkheden. Zoek eens naar het eerder genoemde DTS/Dolby Digital 5.1. Zelf heb ik een Pro-logic/auto/off keuze. Als die op off staat, 'pakt' de dvd-speler ook niet alle kanalen. (Pro-logic ís die 5.1 dolby digital geluidsaanpak).

Groetje,
Jasper

DVD-speler probleem

Hallo,

Wij lezen op helpmij.nl dat jij net als wij een Dayteck MP 480 dvd-speler hebt. Wij lezen dat jij je dvd-speler al regio vrij hebt gemaakt, we denken dat dat bij die van ons nog gedaan moet worden, want de dvd-speler geeft 'Wrong Region' aan als we er een dvd in stoppen. Aangezien we de dvd-speler van een overleden oom hebben gekregen, hebben wij helaas geen gebruiksaanwijzing en weten we dus ook niet hoe we de speler regio-vrij moeten maken. Kun jij ons hierbij misschien helpen? Misschien kun je ons voorzien van een kopie van de gebruiksaanwijzing?

Hopenlijk kun jij ons helpen, zodat ook wij gebruik kunnen maken van onze Dayteck MP 480 dvd-speler?
Alvast heel erg bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan