DVD speler reageert/opent niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jopi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jopi

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2008
Ik hoop dat iemand me kan helpen voordat ik mn compu van 2 hoog naar beneden smijt. Het volgende;

Mijn dvd-speler en writer in mn computer gaat niet meer open (uiteraard wel door een paperclip in dat noodgaatje) maar de dvd-speler reageert gewoon nergens meer op, hij leest ook geen cd's meer die ik er in doe.
Hij geeft ook aan dat er geen cd in zit. Wat te doen? Het gaat om een Dell met een Philips DVD +- RW DVD8631.

Graag in Jip en Janneke-taal! Alvast bedankt!

Hoi !

Staan er in apparaat-beheer gele uitroeptekens bij de betr. apparaten ?

Greetz,

Harry.

Waar kan ik apparatenbeheer vinden? Bij deze computer staat niks...

Hoi !

Rechtsklikken Deze Computer - eigenschappen - hardware - apparaatbeheer.

Greetz,

Harry.

Nee, hier staan geen uitroeptekens. Heb gister mijn stuurprogramma gewist en weer opnieuw opgestart maar dit heeft ook niks geholpen.

Moet er nog wel bijvermelden dat de problemen volgens mij begonnen zijn na oud en nieuw. Iemand heeft er een cd in gedaan met ontzettend veel krassen. Toen ik de dag erna (dat gekraste schijfje zat er nog in) mn computer opstartte, bleef deze heel lang hangen met het opstarten. Toen ik die cd eruit gehaald had, ging het opstarten beter. Maar nu krijg ik m dus niet open en als er een cd in zit om te branden, geeft ie aan dat ik er een cd in moet doen...

Hoi !

Tja, dan kun je nog proberen het lensje van de speler/brander schoon te maken.

Dit kan via een speciale reinigings.CD of handmatig, voorzichtig met een wattenstaafje met alcohol.

Greetz,

Harry.

Dankjewel Harry, voor je hulp!:thumb:

Maar zou de reden dat het laatje niet meer open gaat, zijn dat de lens vies/beschadigd is?

Heeft het zin om hem een keer los te halen?

Tis maar 22 euro, valt me ook wel mee idd, maar tis zo jammer als je van tevoren zegt dat dat schijfje er niet in moet en je m de dag erna toch in vind. Voortaan gaan zulke dingen linea recta de prullenbak in...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan