DVD speler(s) kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LEONEHONDA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Als ik een DVD_speler/brander koop voor in mijn pc,kan ik dan op een 4,7 Gb DVD/rw of DVD/r schijfje foto's branden?
Zo ja,kan ik dan,als ik voor bij mijn stereoinstallatie een DVD speler koop,deze gebrande foto's op mijn televisie laten zien?

Ik heb me eigenlijk nog niet zozeer verdiept in DVD mogelijkheden,maar het gaat mij er om dat ik voortaan mijn vakantiefoto's aan mensen kan laten zien via de tv.

Wie heeft hier ervaring mee?

Het branden is geen probleem. Het laten zien van JPG bestanden op je TV moet wel ondersteund worden door de speler.

Wat ook kan is de foto's in een MPEG of VOB bestand zetten en deze met wat muziek opleuken. Die kun je dan als (s)VCD of DVD bestand wegzetten.

somigen dvd spelers kunnen jpg fils laten zien
ik zouw even in de winkel er naar vragen

Geplaatst door Tiborv
Het branden is geen probleem. Het laten zien van JPG bestanden op je TV moet wel ondersteund worden door de speler.

Wat ook kan is de foto's in een MPEG of VOB bestand zetten en deze met wat muziek opleuken. Die kun je dan als (s)VCD of DVD bestand wegzetten.

Tiborv,mijn foto's zijn JPEG bestanden. Wat is het verschil tussen JPG en JPEG?
Verder zal ik inderdaad even vragen in de winkel of de genoemde extensie word ondersteund.

jpg=jpeg

Ondersteuning is trouwens niet voldoende, pas geleden was er ook een vraag over JPG, diegene kon maar een x aantal laten zien, daarna stopte de speler.

Belangrijk is dus de hoeveel JPG's er op een schijfje mogen staan. Ook makkelijk is te weten of deze in aparte folders/mappen mogen staan.

Ik zal er rekening mee houden bij de aankoop Tiborv.
Heel erg hartelijk bedankt voor je reactie.

Groet van Leo.

Alles werkt naar behoren,kan fotoos zien op de tv nu,echt erg leuk,maar wel minder mooi dan op de laptop.Op een tv met een gewone beeldbuis is het allemaal wel een beetje minder mooi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan