dvd speler speelt geen dvd's maar wel cd's

• Onderwerp starter Onderwerp starter igi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

igi

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2007
Hallo allemaal.

Ik zit met een probleem. Het is al een jaar zo en toen tipte iemand me dit forum. Dus vandaar.

Ik heb een dvd speler (een lenco DVD-508 H dvd home theater dvdspeler).
Een jaar geleden begon het al heel langzaam: het duurde steeds langer om dvd's te laden. Tot dat er moment kwam dat hij 5 min. aan het laden was, en vervolgens zei: 'no disc'.
Het rare was, dat hij wel gewoon cd's afspeelden. Ik dacht toen: misschien is de lens vies, tenminste, dusdanig dat hij geen dvd's meer kan afspelen. Dus ik had zo'n dvd-lens-cleaner gekocht. Vervolgens heb ik die iets van 10x gedraaid. Maar, geen resultaat. Toen heb ik nog mijn dvdspeler open gemaakt, en toen zelf met een speciaal doekje en speciaal spul schoongemaakt > geen resultaat :( . Daar ligt het dus niet aan.

Maar waar het dan wel aan ligt....
Hopelijk hebben jullie nog suggesties.

Als het nodig is kan ik een paar foto's plaatsen, maar volgens mij heeft dat niet veel zin.

Ik hoop snel op jullie reacties...

Groet
Igi

Laatst bewerkt:
DVD speler zal dus wel overleden zijn. Voor 2 tientjes een nieuwe misschien?

Ja maar dit was er niet zo maar 1! Deze had ook 5.1 surround en alles erin zitten. En daarbij vind ik toch een beetje zonde dan!

Kijk, deed hij nou helemaal niks meer, ok. Maar ik vind het zo gek dat hij wel gewoon goed en normaal CD'S afspeeld...

Volgens mij is het een home-cinema set. Enne breng hem naar de dichtsbijzijnde reperateur. Het zal waarschijnlijk een kwestie zijn van het opnieuw afstellen van de lens.:thumb:

Laatst bewerkt:
Enne breng hem naar de dichtsbijzijnde reperateur. Het zal waarschijnlijk een kwestie zijn van het opnieuw afstellen van de lens.
Een nieuwe kost een tientje of twee. Volgens mij heb jij er geen flauw idee van wat het uurloon van een reparatiedienst is?

het is idd zo'n 'home theater set'. Met van die boxen en alles erbij. Wat dus 5.1 surround dvd's ondersteund.

Het opnieuw afstellen van de lens? Hoe is het mogelijk dat dat niet meer goed is dan?

Een nieuwe kost een tientje of twee. Volgens mij heb jij er geen flauw idee van wat het uurloon van een reparatiedienst is?

Een nieuwe home cinemaset voor een tientje of twee???? Waar vind je die dan?????

Enne met reperateur bedoel ik niet de officiele reparatiedienst.

Bij mij in Harderwijk heb je zo'n "ik verkoop en repareer alles" winkeltje, waar ik mijn home cinemaset eens heb heengebracht met dezelfde klacht. Ik was voor 75€ klaar en daar koop je dus geen nieuwe set voor.

Je hoeft toch ook niet de hele set te vervangen maar alleen de speler! Denk je nu echt dat de boxen kunnen "zien" welke speler er voor hun aanvoer zorgt?

Als jij een lokale ik-repareer-van-alles-figuur bedoelt, dan moet je dat schrijven.
Zoals je je bericht schreef zal 99,9% van de lezers niet direct aan een lokale ik-repareer-van-alles-figuur denken.

Das waar, had ik gelijk kunnen zeggen van die zaak, maar bij mijn home cinemaset kan ik dus niet alleen de dvd-speler vervangen. Vandaar ook mijn antwoord.

Enne wat die lens betreft, vraag me niet waarom die opnieuw afgesteld moest worden, maar sinds dat mijn set bij die man is geweest speelt ie beter af dan toen ie nieuw uit de doos kwam.

Heb even gegoogled op TS zijn Lenco en daar kun je dus ook niet alleen de dvd-speler vervangen, want daar zit de versterker in.

Laatst bewerkt:
maar zou dat ook het probleem kunnen veroorzaken dat hij helemaal geen dvd's afspeeld.

(overigens, gedownloade films die zijn gebrand op een dvd, speelt hij wel gewoon af...)

Tja, nu word het koffiedik kijken, Mijn advies zoek zo'n 'figuur' op bij jou in de buurt en vraag wat de onderzoekskosten zijn. Dat kan je een 25€ of zoiets kosten maar dan ben je zeker van je zaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan