DVD speler toepassing niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Windows 7 64 bits.

DVD-speler Optiarc DVD-RW AD 71915.

De DVD-speler wil na plaatsen DVD niet een DVD-film afspelen. Na plaatsen DVD in station verschijnt pop-up met "E:\ Toepassing is niet gevonden".

Het is volgens mij een probleem met het automatisch afspelen van een film-DVD.

Het DVD-station wordt wel gezien in Apparaatbeheer.

DVD-station wordt gezien in Mijn Computer. Laat daar ook de titel van de film zien. Kan E (DVD-station) "openen" en zie dan de VIDEO TS enz. Kan vervolgens Video TS openen en kan ik (bijv) met het openen van het VOB bestand gewoon de film zien, met geluid.

In Configuratiescherm Automatisch afspelen ingesteld: DVD-film afspelen met Windows Mediaplayer. (zie afbeelding)

Al DVD-speler verwijderd en PC opnieuw opgestart. Geen resultaat.

Iemand raad? Iets met filters in register misschien?

Groet, Dick

Automatisch afspelen.JPG

Laatst bewerkt:
hey

Je kan altijd proberen vlc te downloaden en dan met vlc af proberen te spelen.

Dank voor reacties.

Tip van Lange Pier uitgevoerd. Helaas geen resultaat.

Is het niet iets met upper en lower filters?

Het eerste dat bij het afspelen van een DVD wordt geopend is het bestand VIDEO_TS.IFO
Heb je aan de extensie .IFO misschien een onbekend of niet geïnstalleerd programma gekoppeld staan?

Dank weer voor het meedenken.

Fixit laten draaien, maar deze vindt geen problemen.

Fixit.JPG

VIDEO_TS.IFO wordt geopend met Windows Mediaplayer. Staat als standaard ingesteld.

Het gaat dus om alleen om het automatisch opstarten van DVD's met een film (VIDEO TS) erop. De DVD's starten in een "normale DVD-speler" wel automatisch op. Originele DVD of Kopie maakt niet uit.

Het is geen ramp natuurlijk. Maar wel wat irritant. En ik heb het idee dat het te verhelpen is. Door "ergens" een instelling te wijzigen of wat. :confused:

Ja, had al in Apparaatbeheer de speler verwijderd en PC herstart. Echter zonder resultaat.

Hieronder voorbeeld van videobestanden. Alle bestanden blijken gekoppeld aan Windows Media Player. Behalve de .BUP bestanden. (die zijn aan Nero Showtime gekoppeld)

Video BUP.JPG

Als ik die wel wil koppelen aan de Media Player krijg ik een foutmelding.

Foutmelding BUP.JPG

Als ik dan opdracht geef toch het bestand te openen, komt deze melding:

Foutmelding BUP2.JPG

Laatst bewerkt:
Ik ben toch benieuwd wat ermee gebeurt als je de VLC Player installeert en daarmee de DVD afspeeld. Dat werd in #2 al voorgesteld. Ik verwacht dat die DVD dan wel wordt afgespeeld. Daarnaast vind ik de Windows Media Player sowieso een gruwelijk ding.

Laatst bewerkt:
Met VLC-player geen foutmelding

Firmware van de DVD-speler geupdate. Maar het probleem blijft helaas.

Daarna de VLC-player geinstalleerd en gekoppeld aan filmbestanden. DVD in de speler en de film wordt nu wel vanzelf opgestart. Het lijkt echt iets te zijn met de koppeling met de (Windows) Mediaplayer.

Een soort van opgelost dus met gebruik van de VLC-player.

Prima misschien wel zo. Maar ik vind het toch wel een beetje balen, dat we niet de fout hebben kunnen ontdekken of corrigeren. Misschien omdat ik vind, dat wij de baas van het apparaat moeten zijn. :)

Vandaar mijn laatste opmerking in #10 ;)

Ja, maar begrijp je ook, dat het iets onbevredigends heeft, dat we, omdat we de fout niet kunnen vinden, dan meteen een andere speler gaan gebruiken? En dat dat daarom ook niet meteen mijn eerste keuze is.

Het moet natuurlijk gewoon kunnen werken toch. Door een ander programma te installeren, omzeilen we het probleem. Prima, maar we zullen nooit weten, waar het nou fout zat. Als er iemand is, die in dit geval net weet, wat er waar veranderd moet worden aan een instelling of in het register en het zou dan werken, geeft een beter gevoel toch?

Ik hoop dat je nu een beetje kunt begrijpen, waarom ik niet direct bij jouw tip bij #2 meteen een andere speler ben gaan installeren. Oké? :thumb:

Ik begrijp het best. Geen probleem dus. Maar ik verwacht dat die DVD met een voor Windows Media Player onbekende CODEC is gemaakt en dat het daarom niet werkt. VLC speelt vrijwel alles af en heeft ook de meeste CODECS wel aan boord. Vandaar dat advies in #2, dat overigens niet door mij werd gegeven maar door een sinds gisteren nieuw lid van Helpmij die ik bij deze welkom heet :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan