DVD speler verdwenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jepie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jepie

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Goeden morgen !

Vervelend geval ; mijn computer in zijn cd-dvd spelers kwijt! ze zijn aanwezig in de systeem lijst maar staan met een geel waarschuwingsbord !
Ik heb ze verwijdert en na opstarten worden ze herkent maar niet geinstaleerd....
Wie o wie kan mij helpen ?

Bijvoorbaat dank
Jaap

In principe goed nieuws, dan weten we dat daar de fout ligt.

Doe het volgende:

Zorg ervoor dat je bij 'cd/dvd stations' op het plusje klikt zodat het opent.

Nu zie je je twee stations.

Je klikt met de rechtermuisknop op één van deze stations. Dan kies je voor 'eigenschappen'. Vervolgens krijg je een nieuw venster. Dan ga je naar het tabblad 'Stuurprogramma' en kies je in dit tabblad voor 'stuurprogramma bijwerken'.

Dan krijg je een soort wizardje. Doorloop deze gewoon. Laat alle opties gewoon 'standaard' staan zo ze staan. Dus verder niks aan wijzigen en gewoon de wizard doorlopen. Als je geluk hebt herkent windows nu je éne station en installeert hij hiervoor zelf de drivers.

Bovenstaande kun je dan ook voor je andere station doen.

cd + dvd spelers verdwenen

Hr Obbes

Dank voor Uw snelle reaktie !
Wat U voorstelde had ik al gedaan, maar kom iedere keer op het zelfde bericht uit : onmogelijk om een betere "driver" te instaleren !
Tussen twee haakjes, ik woon in Frankrijk en heb een Franse XP aan het werk, daardoende moet ik proberen één en andere "term" zien te vertalen !
Misschien heeft U nog andere voorstellen om dit geval op te lossen ?

Dank hiervoor

Jaap

Lukt het ook niet met de optie"hardware installeren"in het configuratiescherm?

cd + dvd spelers verdwenen

Nee, werkt niet, windows vermeld dat de drivers niet beschikbaar of beschadigd zijn !

Probeer eens of het helpt als je in Apparaatbeheer bij de eigenschappen van de dvd en cd speler, de stuurprogramma's verwijderd en dan de computer opnieuw start.
Als het goed is zal Windows nieuwe hardware vinden en deze opnieuw installeren en dan hopelijk met de juiste (werkende) stuurprogramma's.

Heb je trouwens wel de Windows Updates (inclusief SP2) binnengehaald en/of geinstalleerd?

Laatst bewerkt:
Dit heb ik al geprobeert, na het opstarten worden de cd+dvd spelers aangetroffen maar niet geinstaleerd (staan in de lijst maar met een uitroepingsteken !) Ik heb SP2, maar verder geen updates......

lijkt mij dan toch beter om alle updates van microsoft binnen te halen en het dan nog eens te proberen

Bill Gates wil aan mijn versie van XP geen updates geven......
Maar toch, deze PC heeft altijd goed z'n werk gedaan !

ok en ook al gekeken op de sites van de fabrikant van de drives om daar het stuurprogramma binnen te halen

Nee nog niet, denk dat daar mijn laatste hoop zal zijn.
Ik ga het proberen, dank voor de moeite !
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan