DVD-speler verdwijnt bijna elke dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

silkcom

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Sinds de installatie van Windows 7 Ultimate 64-bits op mijn Toshiba A200 1UP, raak ik regelmatig mijn DVD-brander kwijt in de Verkenner. Ik kan dan ook geen dvd`s meer lezen of branden.
De tip om de LowerProfiles aan te passen in de HKLM/.../{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} helpt ook niet.
Als ik de laptop opnieuw opstart is de dvd-banden weer zichtbaar maar is om een of andere duistere reden op een gegeven moment weer weg.
Op het internet heb ik diverse fora er op nagelsagen maar nog niets blijvend gevonden.

Ik maak gebruik van de standaard Windows programmatuur, beveiliging, updates en als virusscanner draait Avira.

Wie weet een blijvende oplossing zodat ik op elk moment over mijn dvd-brander kan beschikken?

Ik heb het gedraaid en zag toen even de dvd-brander (E:\). Maar toen ik erop klikte gaf hij aan dat ik een niet toegankelijk station wilde benaderen en na het afsluiten van de foutmelding, verdween de E-schijf weer.

Staat hij wel in Apparaatbeheer?

Rechtermuisknop op Computer in het startmenu -> Beheren -> Opslag -> Schijfbeheer

Daar is hij dus ook opeens verdwenen.
Ik heb net de laptop opgestart en daar werd de dvd-brander niet weergegeven in de lijst van apparaten.
Nadat ik de laptop weer opnieuw opstartte, was hij wel te zien in de lijst en nu ook in windows.
Ik vermoed dat een los contact de oorzaak is en zal het morgen repareren.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Het probleem is de driver van de wireless lan-adapter die geleverd is door Toshiba
Ik heb de originele van Intel gedownload en geinstalleerd. Nu werkt alles vlekkeloos, dus geen wegvallende dvd-brander meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan