DVD speler werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Ik zit met een probleem over het DVD speler in de PC.
Het apparaat is ruim 1 jaar oud. In het begin werkte hij nog (beperkt), ik gebruikte het om af te spelen bij “on-fly” kopiëren.
Na 1 keer formatteren en partities, kan ik niets meer mee, hij leest niet eens een muziek CD.
In mijn hardware lijst staat het volgende: MT1316B BDV212B
Volgens de PC leverancier het is een BTC en ik vond deze site:
http://www.btceurope.nl/dvdrom.html
In deze lijst zou het om de 2e gaan maar daar staat dat je het in DOS moet doen en ik gebruik Windows ME.
Mijn vraag is: hoe krijg ik deze DVD speler aan de praat en hoe speel ik hierop DVD’s af?
Het apparaat is O.K., geen conflicten of dergelijke.

Grtz
Falco

Wellicht is de lens vuil of is er een andere storing (loopwerk o.i.d.). Bij een hardwarematige storing krijg je lang niet altijd een foutmelding of zo.

Hi Tiborv!
En nu dan?
Wat betreft de drivers, hoe moet ik deze erop doen precies?
Moet nog andere progje voor afspelen van DVD's?

De drivers zitten al in Windows ME. Voor het afspelen van DVD's heb je inderdaad een programma nodig, ik gebruik Power DVD. (niet gratis) een freeware alternatief ken ik niet.

Dus de drivers van dat site heb ik niet nodig?

Power DVD = geen probleem. Welke versie werkt goed?

Hoe krijg ik de lens schoon?

Ik lees het overdag verder. Ben OP nu!

Grtz
Falco

Drivers heb je niet nodig. Versie van PowerDVD? De nieuwste lijkt mij de beste. Lens schoonmaken kan via een speciale schoonmaakset. Ik hoop dat het werkt.

Lens schoonmaken was niet nodig.
Ik dacht: gooi niet de nieuwe Power DVD 6 erop dus ik heb versie 4 Pro. Werkt prima.
Dus = bedankt :D

Groetjes
Falco

de lens

ik heb dus dit probleem ook hij ziet de dvd niet ofzo ik zie het wel knipperren maar verder staat er niks bij deze computer.
hoe ziet die lens er uit en waar kan ik dan het beste zo'n schoonmaak setje kopen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan