DVD-speler wordt (aanvankelijk) aangezien voor cd-rom station

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikvH

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo.

Ik heb sinds gisteren een probleem. Als ik een dvdtje wil branden met nero 6, waar ik nooit problemen mee gehad, ziet ie alleen Image Recorder. Ik heb inmiddels vrijwel alles gedaan wat ik op internet kon vinden (hardware deinstalleren en opnieuw opstarten bijvoorbeeld) maar ik houd het probleem.

Ik ben er inmiddels achter dat het niet aan Nero ligt. Als ik namelijk een dvdtje afspeel op mijn pc, wat wel gewoon lukt, en ik ga naar nero dan herkent hij mijn Optiarc AD-5170A wel gewoon. Iemand die weet hoe hij hem ook ziet als DVD als er gewoon een leeg dvdtje in zit?

Simpelweg gezegd: M'n pc ziet ineens lege dvd'tjes als een CD-rom en daarom kan ik geen dvd branden. Ik heb van hetzelfde merk dvdtjes al genoeg gebrand.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Heb ik ook gehad en ik heb het opgelost door de Firmware te updaten.

Heb ik ook gehad en ik heb het opgelost door de Firmware te updaten.

Ik ben nogal een leek in dit soort dingen. Waar kan ik zo'n firmware update vinden? Ik heb dus een Optiarc DVD RW AD-5170A. Alvast bedankt, ik hoop echt dat het hiermee gaat helpen

Ik ga vanmiddag even voor je kijken. Ik moet nu even weg.....

Als het goed is kan je hem uitpakken en kan je hem zo installeren.

Het is een bin. bestandje. Hoe kan ik die openen? Ik heb Isobuster geprobeerd, maar ik snap er niet zoveel van en krijg een aantal meldingen. Ik weet dus niet wat ik met het bestandje 170b_orig.bin moet doen

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor de reacties:). Ik heb het gedaan, maar nog steeds geen vooruitgang. Wel staat er nu bij apparaatbeheer: Sony DVD RW AW-Q170A. Is dit gewoon een andere benaming of was het toch niet de goeie firmware? In ieder geval doen gewone dvdtjes het nog altijd prima, maar lege dvd's ziet ie als cds. Ik moest bij het WinFlash ook een vol dvdtje erin doen, want anders werd de E-schijf helemaal niet gevonden.

Ik heb XP zojuist opnieuw geinstalleerd. Bij Deze Computer staat de E-schijf nog wel gewoon aangegeven als DVD-rw-station en bij apparaatbeheer als Sony AW-Q170A. Nog geen verschil dus. Is het misschien een optie om te formatteren?

Nog even voor de duidelijkheid. Bijv. Nero ziet hem niet als DVD-speler/brander en als ik er een leeg dvdtje ingooi ziet ie hem als CD, wat ik overigens ook niet kan brander (zie alleen image recorder). Als ik een werkende DVD (bijv installatiecd Nero) er in gooi ziet ie hem wel als DVD. Als ik dan bij Nero ga branden zie ik de Sony-drive wel, maar dan kan ik natuurlijk niet branden omdat er geen lege dvd in zit.

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan