DVD speler wordt continu benaderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Hallo,

Sinds kort wordt mijn DVD speler continu benaderd door windows, groene lampje brand, knippert en de DVD speler is de hele tijd aan het tikken en klikken om een CD te zoeken die er niet inzit. Als ik de la open doe dan na 2 tellen trekt windows hem weer automatisch dicht en probeert weer een CD te zoeken die er niet inzit. Ik heb gegoogled maar niemand heeft blijkbaar dit probleem want ik vind er niks over. Heeft iemand wel dit probleem en heeft die misschien de oplossing dan hoor ik het graag want het begint behoorlijk irritant te worden dat de DVD speler continue aangesproken wordt en loopt te tikken en te zoemen, zoekende naar een niet bestaande CD....

M.v.g.,

Koen

Omdat je niet vermeld welk OS je hebt is het moeilijk te zeggen waar het probleem zich zou kunnen bevinden.
Als je jou probleem in het engels googled is er trouwens veel over cd/dvd/spinning/eject drive issues te vinden.

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik heb maar ff copy/paste gedaan en hier neer gezet, vond ik iets veiliger dan dat het ergens online wordt opgeslagen. Voor Djangoleone, deze topic is geplaatst onder het windows 7 forum kopje, moet ik dan nog werkelijk erbij zeggen dat het om windows 7 gaat?

Hopelijk kunnen jullie iets met deze informatie tho. Enige wat ik gedaan heb sinds dat ie raar gaat doen, is dat ik een nieuwe SSD er bij in heb gezet, de 240GB SSD zit er sinds geloof 2 week in nou, en sinds een paar dagen doet die DVD speler ineens vreemd..... Sinds het erin zetten van de SSD heb ik geen nieuwe software geïnstalleerd nog behalve SWTOR (Star Wars The Old Republic) En ik heb Ark: Survival Evolved verplaatst van de oude HD naar de nieuwe SSD, maar die verplaatsing was ook eigenlijks een nieuwe installatie...... Ik heb geen idee of deze 2 spellen nu opeens een conflict met de DVD speler creëren of dat het de nieuwe SSD is..... Miss dat jullie het wel weten?

M.v.g.,

Koen

Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor
AMD FX-6300 12 °C
Vishera 32nm Technologie
RAM
16,0GB Dual-Kanaal DDR3 @ 668MHz (11-11-11-28)
Moederbord
ASUSTeK COMPUTER INC. M5A97 LE R2.0 (Socket 942) 23 °C
Grafisch
Acer H235H (1920x1080@60Hz)
2048MBATI AMD Radeon HD 6900 Series (Sapphire/PCPartner) 44 °C
Opslag
931GB Seagate ST31000340AS ATA Device (SATA) 26 °C
931GB Western Digital WDC WD10EZRX-00L4HB0 ATA Device (SATA) 22 °C
931GB Western Digital WDC WD1001FALS-00E3A0 ATA Device (SATA) 26 °C
223GB KINGSTON SV300S37A240G ATA Device (SSD) 26 °C
111GB KINGSTON SV300S37A120G ATA Device (SSD) 25 °C
232GB Mass Storage Device USB Device (USB (SATA)) 28 °C
465GB Seagate ST950032 5AS USB Device (USB (SATA)) 30 °C
Optische schijven
ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device
Geluid
Realtek High Definition Audio

ik geen nieuwe software geïnstalleerd nog behalve SWTOR (Star Wars The Old Republic) En ik heb Ark: Survival Evolved verplaatst van de oude HD naar de nieuwe SSD, maar die verplaatsing was ook eigenlijks een nieuwe installatie...... Ik heb geen idee of deze 2 spellen nu opeens een conflict met de DVD speler creëren
Doe eens een systeemherstel naar: voordat je die spellen installeerde en je weet het.
ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device
Deïnstalleer dat ding eens via apparaatbeheer (stuurprogramma verwijderen) e/o verwijder de stuurprogramma's van je dvd station(s).
Herstart de pc.

Laatst bewerkt:
"ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device"

Verrek, die was me niet eens opgevallen... ik heb geeneens een ELBY..... ik heb een LG... Wie weet is dat het.
Nog 1 ander ding dat me opviel tho, het gebeurd ook alleen maar als ik een spel speel, maakt niet uit welke, en ene keer doet ie wel raar en de andere keer heb ik er totaal geen last van....

Miss dat iemand hier nog iets mee kan. Ik ga iig ff die ELBY Clonedrive eraf gooien, kijken wat dat doet.

Koen.

Die driver verwijderd, maar hij doet het nog steeds. En alleen maar als ik dus spellen spel, ook spellen die ik niet noemde met betrekking tot de 2 die ik geïnstalleerd had.... Hij doet het nu ook nog steeds tho... spel afgesloten maar meneer is nog aan het klikken en tikken en probeert hem te lezen... Vaag spul dat.

Ik heb al bij de processen zitten kijken maar ik zie geen nieuwe process er tussen staan die dit miss zou kunnen verklaren.

Ik denk dat ik hem gewoon maar moet loskoppelen ofzo als ik spelletjes wil spelen, dan heb ik niet steeds dat geklik en getik tijdens het spelen :P

Tenzij iemand nog iets weet natuurlijk :P

Koen

P.S. verdorie, ik checkte net apparaatbeheer en windows heeft doodleuk die elby clonedrive opnieuw geinstalleerd..... Ik heb het apparaat nu op uitgeschakeld gezet, kijken of dat helpt.

Laatst bewerkt:
Die ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device is, als ik het goed begrepen heb, een virtueel schijfstation dus verwijderbaar via configscherm>programma's en onderdelen als het goed is.
Het kan ook gekoppeld zijn aan Deamontools, Alcohol of een ander softwareprogramma.
Evt. driver update voor het programma.

Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen, ik heb virtual clonedrive hier op staan, maar die heb ik al erop staan sinds ik windows installeerde.... Ik wist alleen niet dat ie ook een device in apparaatbeheer zette....
Maar ik denk niet dat dat hem dus is want ik heb hem er al op sinds het begin en nooit probs gehad..... de probs zijn begonnen een week of 2 nadat ik die 2e SSD erin heb gezet. Ik weet niet of het daar aan ligt want onderhand heb ik nu alle SSD aansluitingen op het moederbord vol, alle 6. Kan het moederbord daar miss niet over ofzo? Teveel HDs aangesloten? Of flipt windows over teveel driveletters? Want ik heb ook nog 2 externe HDs aangesloten ook... ik loop van drive letters C tot en met L nu.

Dat zou het probleem kunnen zijn, ik heb b.v. mijn externe een vaste schijfletter gegeven zo hoog mogelijk in het alfabet (Z of X geloof ik).
Dat kun jij ook doen onder schijfbeheer anders wordt aan die schijven bij aankoppelen steeds een willekeurige stationsletter toegekend die op dat moment vrij is.
Ik zou me er inderdaad eens even in verdiepen en uitproberen in die richting.

Ze hebben wel allemaal een vaste letter, die veranderd niet steeds, en die van de DVD speler blijft altijd D..... Maar miss zijn het gewoon teveel HDs ofzo.... ik weet het ook niet. Ik heb nu gewoon de stroomkabel uit de DVD speler gehaald, hij begon nou gewoon bij elk spel continue benaderd te worden, werd er gek van, dan maar afkoppelen, heb toch geen spellen die een DVD nodig hebben die ik speel op dit moment, allemaal via steam :P Naja, als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag. Tot die tijd blijft ie gewoon maar ff van de stroom af :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan