Dvd speler wordt niet herkend door pc???

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigboss21

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
beste mensen,,:rolleyes:

ik heb gisteren mijn packerbell pc openhgemaakt omdat er een cd stuk was gegaan in mij cd/dvd rom speler.

dit heb ik gedaan omdat er nog stukken van de cd achter was gebleven in de player.

na het aansluiten kreeg ik tijdens opstarten een vraag van :(

computerhertstel starten
windows normaal starten

ik heb op herstel gedrukt en na een seconden of 2 kwam er een blauw scherm te voorschijn ,, dat er een nieuwe hardware niet goed geinstaleerd was of gekoppelt was of zoiets.. alles nagelopen maar kreeg nog steeds weer dezelfde blauwscherm.

trouwens de pc deed het gewoon ook na dat de cd kapot was gegaan. heb ik geen problemen gehad met het starten met het pc.. dit is pas gebeurd nadat ik de cdrom open heb gemaakt...
weet iemand misschien wat eraan de hand is???????????:confused:

alvast bedankt...:thumb:

wat voor cdspeler heb je aangesloten? IDE (platte grijze kabel) of SATA (kleinestekker, rode kabel)?

Kijk nog eens goed na of je alles hebt aangesloten.. normaliter moet bij IDE een veiligheidsblokje zitten maar bij sommige kabels zijn deze neit aanwezig waardoor je de kabel vrij gemakkelijk verkeerd aansluit (en tevens een pinnetje ombuig).

Als je de CD speler lostkoppelt.. werkt de PC dan naar behoren? Of nog steeds blue screens? Welke foutmelding krijg je op het blauwe scherm?

Sluit de CDspeler op een andere kabel aan als al het bovenste mislukt is.. kijke of het dan lukt!

Gr!

bedankt voor je reactie:thumb:

heb ik al gedaan ik heb de cdspeler los gekoppeld en nog steeds komt er een blauwe scherm,,,dat er een hardware is los gekoppeld.:mad::mad:

ook geprobeerd om in bios Harddisk boot in te stellen als master
is ook niet gelukt..

ik heb een aansluiting met rode kabel SATA

het moet eigenlijk iets simpels zijn maar ik weet niet wat ,, want ik heb verder nix veranderd aan de pc..:confused:

Is het een nieuwe CD/DVD speler? probeer op het moederbord een andere aansluiting te pakken voor je speler.. probeer eventueel een andere kabel..

Wat meer informatie over de BSOD zou ook wel handig zijn.. druk herhaaldelijk op F8 onder het opstarten van de PC en selecteer de optie "opstarten na systeemcrash uitschakelen". Bij de volgende BSOD zal hij dus blijven hangen en kun je de informatie overnemen met pen en papier.

Gr

NEE HET IS GEEN NIEUWE CD/DVD SPELER GEWOON DE OUDE DIE IK VAN BINNEN SCHOON HEB GEMAAKT NADAT ER EEN CD IN WAS STUK GEGAAN..

MAAR OOK ALS IK HEM LOSKOPPEL
KRIJG IK DAT BLAUWE SCHERM..

PC IS NIET BIJ MIJ.. ANDERS HAD IK WAT MEER OVER DE BLAUWE SCHERM VERTELD..

IK WEET WEL DAT NA HET LOSKOPPELEN VAN DE SPELER EEN ANDERE INFORMATIE WAS OP HET BLAUWE SCHERM

:confused:

PACKER BELL IS ECHT EEN HELE SLECHT MERK:mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan