DVD speler wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
233
(waarschijnlijk) sinds het installeren van Windows 8.1 op mijn laptop (Satellite L650-1CN) doet mijn DVD writer het niet meer. Als ik een cd/dvd erin doe, dan gaat ie wel draaien maar er komt niets naar boven in mijn expolorer. Als ik naar de Hardware ga, dan staat er:
"Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)"
Op internet heb ik gezien dat meer mensen hier last van hebben, maar ik heb de oplossing nog niet gevonden. Ik heb Microsoft Fix It gedraaid, maar daar komt niets uit. Ik heb de drivers nu verwijderd, dus nu staat er ook geen uitroeptekentje meer voor de foutmelding bij mijn systeem. Maar nu kan ik ook de drivers niet meer vinden. Op de website van Toshiba kan ik niet eens meer mijn model vinden (hij is een jaar of 5 oud) en uit Microsoft Fix It komt nu ook niets meer.

Heeft iemand een idee?
 
Verwijderd die speler eens uit Apparaatbeheer en herstart dan de computer. Als het goed is wordt deze dan automatisch gedetecteerd en geïnstalleerd.
 
heel erg bedankt voor het meedenken maar alles dat jullie voorstelden had ik al gedaan. Ik heb verder gezocht op internet en kwam een heel vreemde oplossing tegen maar die heeft wel gewerkt.

Anderen met het zelfde merk laptop klaagden ook na de update van Windows. Er staat een programma op de Toshiba dat heet Recovery Media Creator & Toshiba disc creator. Deze programma's moeten via de softwarelijst gedeintstalleerd worden en dan wordt de computer opnieuw opgestart. Dan doet iet het wel! Ik was al zo ver dat ik een tweedehands dvdwriter had gekocht omdat ik dacht dat de hardware misschien kapot was. Maar dat was dus niet nodig. Je moet er maar opkomen. Hopelijk dat iemand anders er ook nog iets aan heeft.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan