dvd-speler ziet dvd's niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Astrid2002

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2002
sorry heb hier al soort gelijke vraag zien staan, maar reacties daarop had ik niets aan.
Mijn dvd-speler kan dus wel audio cd's afspelen maar geen dvd's. In verkenner kan ik dvd's ook niet zien.
Heb al van alles gedownload en me suf gezocht naar oplossing maar zonder resultaat.

Windows 2000
dvd-speler: samsung SD-612S
programma waar ik dvd's mee wil bekijken: windvd5.1

Hmmmm herkenbaar:

Op de pc van mijnzoon deed hetzelfde probleem zich voor.
Het opnieuw downen van drivers was bij mij de oplossing.

Probeer het eens. Succes

Dutchie

heb mijn driver in apparaatbeheer eruit gegooid en ook de verwijzingen in het register........dacht even dat dit de oplossig was want na opnieuw opstarten kreeg ik beeld en geluid van de video (wel 5 sec.) daarna heeft hij het niet weer gedaan. Zijn het dan wel de drivers. Heb nog hult gevraagd bij fujitsu/siemens (is mijn pc van) want die willen nog wel eens andere drivers gebruiken dan samsung zelf, maar daar willen ze me niet helpen omdat ik windows 2000 heb draaien en zo hebben zij de pc niet afgeleverd :-(

Wellicht een paar ideeen:

Gooi alle software die je hebt van de samsung eraf. incl de drivers.

Haal netspanning van de computer. :rolleyes:
Open je PC-kast en trek de stekkers uit de DVD-speler, (aan de achterkant mogen dus geen data en spannings kabels 2x meer in de DVD-speler zitten)

Start je pc en laat die even draaien zonder je DVD.
Start je PC af, ( spaning eraf :rolleyes: ) stop de kabels terug in de DVD-speler en als het goed is zal win2000 bij het opstarten een nieuw app. herkennen en je vragen om de software. Zorg dat je de drivers ergens hebt gedowned en op een flop klaar hebt liggen.
http://www.samsungodd.com/eng/ Haal hier onder firmware je drivers op>>>> pas op!!! voor win2000 staat er een special beschrijving hoe je moet handelen. Installatie moet geschieden onder Dos

Overigens ben je niet de enige die problemen heeft met deze DVD. div Duitse forums staan er vol mee.
http://www.hardwareecke.de/foren/read.php?f=6&i=804&t=804

Als dit niet werkt dan weet ik het ook niet

Su6

Frans

Bijlagen

heb alles uitgevoerd zoals in je berichtje en bijlage.
heb dus de zip die ik gedownload heb uitgepakt op een floppy...............dacht dat dit dan de genoemde booting diskette is?!?!
heb pc opgestart met diskette in drive, maar krijg dan de melding: NTLRD is missing
help!!

jeemig ben bang dat het dieper zit.

Start eerst dan eens op zonder die diskette. Als dat lukt ff je ntldr file lokaliseren, copieeren en veiligstellen op een voor jou makkelijke en toegangkelijke plek op je machine............. als je ernaar terug moet grijpen heb je een copy voorradig.

Het komt nogal eens voor dat het bestand ntldr is verdwenen. Dit vooral onder NTFS. Om zo'n bestand terug te kunnen zetten zoek ik van tevoren een oplossing. Zelf had ik het bestandje al eens naar
c:\ gecopied ntldr

Volgende oplossing heb ik overgenomen van Vinsane :7 op gathering.tweakers.net/forum
wellicht kan dit je helpen

NTLDR (New Technoly Loader) is gewoon dé opstartfile van WinXp/2000. Er wordt ook in je MBR wegschreven dat hij deze moet pakken bij het booten. Pak gewoon van een andere XP/2000 comp ff NTLDR af, zet hem via DOS in C:\ en of je probleem is gefixt, of je bent iig een stap verder. Maakt niet uit of dit nou NTLDR van Win200, WinXP Home of WinXP proffesional is. NB: als je bij iemand anders zoekt naar NTLDR, moet je wel hidden files laten weergeven en ook de protected system files.

Formateren of opnieuw installen is nog helemaal niet nodig, dat wordt altijd veels te snel geroepen.

su6
Frans

Tis me gelukt op in de dos-prompt te komen en drivers/firmware te installeren met de diskette...........
onder dos zegt hij iets van : oude driver E100 nieuwe driver E100, ben er dus ook niets mee opgeschoten :-(
lichttje van dvd speler blijft knipperen met dvd erin terwijl hij cd direkt ziet :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan