DVD spelers vallen at random weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mus20
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mus20

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2006
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem:
Mijn DVD-branders (2 stuks) vallen in een interval van 2 minuten en 2 uur weg.
Dit gebeurt at random.

Ik heb al geprobeerd om de één brander aan te sluiten ipv. twee. Dit heeft hetzelfde resultaat. De branders zitten aan 1 IDE kabel, die klabel heb ik vervangen met hetzelfde resultaat.

Ik heb alle mogelijke combinaties met 1 DVD-speler en 2 branders geprobeerd, maar ze vallen steeds in hetzelfde tijdsinterval uit. Conclusie hieruit is dat de speler en branders het wel doen.

Software:
Vista opnieuw geinstalleerd (hetzelfde resultaat).

Op internet gekeken, maar daar kom ik uit op het verwijderen van de upperfilters en lowerfilter dat in mijn geval niet werkt.

Ik kijk in het logboek (in configuratiescherm/systeembeheer) en er staan foutcodes
11: Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Ide\IdePort4.

12: Het apparaat ... is uit het systeem verdwenen zonder dat de verwijdering is voorbereid.

15: Kan apparaat \Device\CdRom1 niet benaderen.

Fout 15 vindt 5 keer (per speler) plaats binnen 5 seconden voordat een seconde hierna fout 11 en fout 12 "gemeld" worden.

Wie kan mij hierbij helpen?

de chipset drivers wel geinstalleerd en drivers voor die drives ook?

Ja, en hij leek het te doen, maar na een tijdje vallen deze spelers weer weg :S

Btw. het wegvallen van de spelers gebeurt tegelijkertijd op "deze computer" als apparaatbeheer
In de BIOS zijn de spelers wel te zien.

Laatst bewerkt:
dan zou ik toch echt nog eens gaan zien voor de laatst nieuwe chipset driver voor je moederbord op het net ...

Ik heb de laatste drivers voor het mijn moederbord gevonden, maar na 2 uur lagen me spelers er weer uit... echt vreemd. :S

Mogelijke oorzaken:
Controller Moederbord?
Driver van deze controller?
ATAPI-probleem (of een combinatie met het bovenstaande)

Laatst bewerkt:
na 2 uur pas?

is er niet mis met de verbindingen?
warmte ofzo?

Ik denk niet dat het de warmte is, maar ik heb even speedfan ernaar laten kijken )zie afbeelding). reden dat het niet door de warmt komt, is dat bij het opnieuw opstarten (bij kort of lang gebruik), op een gegeven moment de spelers uitslaan.

De laatste keer is binnen 15 minuten uitgeslagen, na een "koude" boot (na 14 uurstaan)

Opvallend is denk ik wel dat als ik er minder mee doe, dan blijven de speler "langer aan"
Ik denk ook dat het branden van dvd's/cd's tijdens het brandproces uitslaat.

Dus vraag ik me af:
Zit het in het moederbord?
Voeding misschien?

Bijlagen

• Speedfan.jpg
    Speedfan.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 17
je hebt daar wel een zeer hoge temperatuur van 83°C hé :shocked:

is dat door een overclock of iets dergelijk? want een processor van 2.53Ghz ben ik nog niet tegengekomen.

Heb je ook al eens gescand op virussen en spyware met bijvoorbeeld superantispyware?

voeding, wie weet. Maar je hele pc slaat toch niet af ofwel?
Ik weet het niet zo hoor wat voeding juist kan doen want van hardware weet ik niet zoveel...

Maar ik denk niet dat door een tekort aan spanning je pc automatisch hardwarecomponenten gaat uitschakelen :confused:

Heb je al eens gemaild naar de makers van die drives?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan