DVD/VCB op USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yick

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Berichten
31
Hoi,

Ik heb onlangs enkele films gedownload die ik wil gaan bekijken op mijn DVD speler. Ik kan dan kiezen op de films te branden op een CD (VCD) of op een DVD (VOB). Aangezien ik echter geen DVD brander heb, zou de laatste optie vervallen. Nou vroeg ik me af of ik de film op een USB kan branden in VCD of VOB formaat en deze op de USB aansluiting van mijn DVD speler kan aansluiten om zo de film te bekijken.

Is dit mogelijk?
 
Dat ligt eraan wat je dvd-speler met die usb aansluiting kan doen. Meestal zijn die alleen voor foto's. Even het boekje lezen lijkt me handig.
 
"Branden" op een USB gaat sowieso niet werken.
Wat je eventueel wel kunt doen is er een image bestand opzetten, en dat later mounten met een programma als Demaon Tools.
 
Oke, tot zover bedankt. Maar hoe gaat dat 'mounten' in z'n werk? Een image-bestand is wel wat anders dan een DVD.
 
Wat bedoel je?
Je kunt de DVD kopieëren naar een virtuele brander, en zo een image maken. Die image kan je dan op de USB zetten.

Of wil je dat niet?
 
Wat ik wil is de film (in divx.avi formaat) op mijn USB zetten, zodat ik de USB in mijn DVD speler kan doen en zo de film kijken. Het bestandsformaat moet ik dan veranderen naar een VOB-bestand, maar werkt dit wel?
 
Oei.. Hoe je dat doet weet ik zo niet :(. Ik snap wel wat je bedoelt want soms zie je .IMG bestanden die uitgepakt gewoon een afspeelbare film bevatten. Maar dit is niet altijd zo.

Je kunt het eens proberen, een DVD naar IMG omzetten en dan uitpakken. Ik weet niet in wat voor formaat deze er dan op staat .(of direct van DVD?).
 
Het was makkelijker dan verwacht. :p Converteer het DivX-bestand naar een MPEG-Bestand en kopiëer het naar je USB. Vervolgens kon ik op mijn DVD Speler kiezen welke Film ik wou bekijken (Aangezien er meerdere films op 1 USB Stick passen) en als ik op play druk, dan speel hij ze automatisch af. :p

Vraag opgelost dus. :p
 
branden op usb

je had het over om een dvd op je usb te zetten en geen divx he dit is wel wat anders en niet met elkaar te vergelijken maar aangezien je al divx hebt is de kwaliteit toch al weg.
en is dit de beste optie en wat gebeurt er als je de divx niet converteert maar gewoon als data op je usb zet?
 
@loco33,

Welkom op Helpmij.:)

Het heeft geen zin meer om te reageren in een topic van 2008, deze is lang niet actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan