Dvd Verdwenen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

DISKDRIVE

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2002
Hoi
heb andere schijf bijgestoken en na de nodige perikelen werken die beide dus perfect.Alle picto's stonden ook in"mijn computer ttz.diskstation ,2 HD,Scanner,CDRW en DVD-rom.Ik heb wel de toestellen op andere(meer logische plaatsen aan de IDE gehangen ttz PRIM MAST HD(nieuw) PRIM SL HD(oudere) SEC MAST CDRW SEC SL DVD-rom.En gisteren werkte alles perfect!!Als ik vanmorgen opstarte was DVD-rom verdwenen!Staat wel in bios,niet in apparaatbeheer en met hardware toevoegen komt ie ook nie verder?Power heeft ie zeker.Moet XP pro hem nie herkennen??Ben al naar www.liteonite.com geweest voor eventuele drivers van LTD 163 doch die zijn daar ook nie te vinden.Als ik powerdvd start aanziet hij mijn cdrw als afspeeltoestel?Heb sony (CDRW) ook al uit apparaatbeheer verwijderd met in gedachte als ie opstart herkend ie ze misschien beide,doch hij(of zij)installeerd alleen de cdrw???

Moederboard =INTEL 845WN
processor P4 1,5GHZ
512ram
HD1 WD 80G
HD2SEAG 40G
DVD-ROM=LITEON LTD 163
CDRW=SONY
OS xp pro
weet iemand raad??,
alvast bedankt

.

.

Als eerste toch nog eff de kabels nalopen of deze goed zijn aangesloten. Komt wel eens meer voor.

Hoewel ik de brander op masterIDE2 prefereer, wat gebeurd er als je de DVD en brander omwisseld? Of enkel de dvd op slave?

Laatst bewerkt:
OPGELOST

Heb heel het zootje omgewisseld en jumpers gewijzigd.Lijkt in orde nu.Bedankt in ieder geval voor de reakties
greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan