DVD vol na branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuls

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Hallo,

Onlangs heb ik een DVD gemaakt met Pinnacle studio. Nu wil ik deze branden op een DVD, maar pas op het allerlaatste moment kreeg ik de melding MISLUKT. Vervolgens wil ik het overnieuw doen, maar gooit mijn pc de DVD er telkens uit.
Als ik de DVD in een speler of in mijn pc doe, lijkt het alsof er niet opstaat. Ook geen gebruikt geheugen. Kan het zijn, dan de DVD alsnog wel verborgen geheugen heeft? (is tevens niet te zien onder verborgen bestanden). Want waarom gooit de DVD het er bij het branden uit. (ps er staat wel iets van 'gebruik een lege DVD'na het uitwerpen)

ALvast bedankt voor de reactie(s)

Schuls

Als Pinnacle maar begint net branden en het gaat direct fout dan kun je de DVD al weggooien. Als je de DVD omdraait en je kijkt goed zie je vaak wel kleurverschil en is er bijvoorbeeld 1 klein ring te zien.

Het beste kun je in Pinnacle de DVD als image wegschrijven op je harddisk. ls dat gelukt is kun je met een standaard brandprogramma als Nero de DVD branden.

De kans dat het dan goed gaat is zeer groot. Het gebeurt helaas vaker dat Pinnacle problemen heeft met het branden.

oke bedankt voor het antwoord. Het zal wel kloppen, maar toch vind ik het raar dat een dvd vol kan raken zonder dat er iets op te zien is.

maar in ieder geval bedankt

De DVd is niet vol maar Pinnacle maakt er geen Multisessie DVD van. Als er dus maar 1mm gebrand is kun je hem niet meer gebruiken. Een DVD kan dan maar 1 x gebrand worden. Of deze nu vol is of er staat maar een half mb. Dit is wat je normaal ook kiest. Multiesessies kies je niet vaak aangezien het op veel DVD speler ook problemen kan geven.

Gelukkig kosten DVD tegenwoordig niets meer als je een 50 of 100 stuks spindel koopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan