dvd werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

woepie

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
net met super dvd creator 8.5 een dvd gebrand. Dvd is goed gelukt alleen werkt na het branden mijn dvd -brander niet meer en lopen sommige programma's vast op mijn pc. Wat kan hier de oorzaak van zijn???

Je moet eerst even kijken bij configuratie scherm; systeem;hardware; apparaat beheer, daar moet je kijken wat er word vertelt over je DVD brander.

Als er staat dat het apparaat correct werkt moet je hem even aan en uit zetten.
Als hij een fout aangeeft moet je hem verwijderen en je pc opnieuw aanzetten als je geluk hebt dan herkent hij hem meteen weer en kan je hem meteen installeren, zo niet dan moet je de drivers van het apparaat installeren en je pc opnieuw opstarten en dan zou hij je dvd brander gewoon moeten herkennen.

Kijk eerst even of dit werkt zo niet zeg het..:thumb: :thumb:

Dit gaat niet. Kom het configuratiescherm niet in. En hij herkent de brander wel maar leest geen schijf uit. Elke schijf die ik er in stop loopt mijn pc mee vast.

Dan heb je grootte kans dat het niet veel te maken heeft met je brander maar meer met je pc.
Ik heb laatst een verhaal gehoort over als je een DVD of CD illegaal brand met een sony brander of met sony cd's of software dat er automatisch een soort virus op je pc komt die alles vertraagt en die vrij toegang geeft voor hackers, dus je hebt kan dat als je snelheid weg is doordat er een hacker van jou pc gebruik maakt.

Dus je zou kunnen proberen om je hele pc opnieuw te installeren, maar het enige probleem is dat je niks op een cd kan branden voor wat je wil bewaren maar je kan het wel op een USB stik zetten.

En heb je al geprobeert om je pc uit te zetten je DVD brander er uit te halen en dan je pc aan te zetten, dan kan je kijken of het nou echt te maken heeft met je DVD brander of dat je hele systeem kapot is.

:thumb: :thumb:

dit vermoeden had ik al. zal mijn pc opnieuw gaan instaleren. weet niet welke brander ik heb. Staat niet op het frontje. ik heb er programma's van sonic bij gekregen. Heb wel programma's van sony voor mijn fotocamera op mijn pc staan.
Zou het nog mogelijk kunnen zijn dat mijn brander zelf stuk is??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan