DVD werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Dag allemaal,

Ik wilde de laptop van mijn broer, een Medion, van Vista upgraden naar Windows7. Het systeem voldoet aan de eisen voor Win7
De laptop heeft een dvd speler met kuren, de E: wordt weer gegeven maar zodra er een dvd in gaat wordt de dvd niet gelezen. Om dit te voorkomen heb ik een externe dvdplayer meegenomen.
Zodra ik deze externe er aanhang ondervind ik dezelfde problemen als met de interne dvd. De usb poorten zijn in orde want als ik er een externe hd aanhang wordt hij herkend en is de inhoud te lezen.
Ook in de veilige modus met prompt worden de E: (intern) en F: (extern) niet gelezen.
Verder alle voorarbeid, opruimen, schijfcontrole, ccleaner, defragmenteren gedaan.
Kom geen foutmeldingen tegen.

Waarom kan ik de dvd players niet lezen, waar moet ik dit probleem zoeken ?

groet van Amaldo

In de opstartvolgorde.
Kan deze laptopopstraten van USB?
Zo ja, stel dat iten dan als 1e in in het Bios.
Start dan met externe dvdrom met installatiedvd op en probeer het nogmaals.

Heb je de lens al eens voorzichtig schoongemaakt met wattenstaafje bijv.
Mogelijk dat deze "beduimeld" is en daardoor slecht leest.

Probeer maar eerst met een originele DVD film, misschien is jouw DVD schijf beschadigd ??
of jouw DVD speler's kunen niet lezen dit soort DVD's wat je nu niet lezen kan ? waarschijnlijk is die een van DVD+RW ??

Laatst bewerkt:
Originele dvd lukt niet.
Ik denk dat ik het eerst uit ga proberen met de startvolgorde.
1. SATA ODD
2. SATA HDD
3. DXE SRV
4. USB HDD
Wat is het verschil tussen sata odd en hdd en wat is DXE SRV ?

groet van Amaldo

Sata ODD is Serial-ata Optical Disc Drive en dus je DVD drive.
Sata HDD is Serial-ata Hard Disc Drive en dus je Harde Schijf
DXE SRV zou ik niet weten. Ik denk iets van Netwerk. http://en.wikipedia.org/wiki/SRV_record
USB HDD is Universal Serial Bus Hard Disc Drive en is een Harde Schijf die je via USB gekoppeld heb aan je laptop.

Verder denk ik niet dat het aan de start volgorde ligt als je de laptop wel goed kan opstarten.
Probeer eens te booten met een opstart cd/dvd van bijv. Windows.
Lukt dat wel? Dan is je dvd station waarschijnlijk nog wel in orde.

Vandaag weer verder kunnen experimenteren.
Wat op valt:
Als de externe dvd niet aangesloten is, wordt usb in de startvolgorde ook niet herkend.
Na het aansluiten van de externe dvd en opstarten (als eerste in de opstartvolgorde) geeft dit hetzelfde resultaat als in de verkenner soms wordt hij wel hekend, maar blijft hangen en start uiteindelijk niet op net zoals de dvd speler..
Conclusie: dvd speler is stuk, maar ik vind het raar dat op drie usb poorten hetzelfde gebeurd met de externe dvdspeler ( deze werkt op andere pc problemloos) Zouden drie usb poorten stuk zijn ? Er is inderdaad niet verwijderd via "hardware verwijderen" zoals het hoort, maar drie poorten die problemen geven is een beetje veel. Trouwens wordt op een van de poorten een externe hd gebruikt en die werkt meestal wel.
Nog enige raad ?

groet van Amaldo

Werkt het booten met een opstart cd/dvd?
Denk niet dat de USB-poorten stuk zijn, mis. in het BIOS uitgeschakeld?
Het kan ook zijn dat er drivers voor nodig zijn en dat het met deze OS niet compatibel is.

Booten vanaf de externe dvd of dvd werkt niet, wordt wel aangesproken maar blijft hangen.
Externe HD(usb) en muis (usb) werken wel op de diverse usb poorten.

groet Amaldo

Stel de volgorde eerst zo in:
1. SATA ODD
2. USB HDD
3. SATA HDD
4. DXE SRV

Kan er niet voor gewoon USB gekozen worden? Of op USB ODD?
Als andere apparaten het op de USB poorten doen kun je ervan uitgaan dat de USB-poorten niet stuk zijn.
Heb je het met meerdere bootable cd/dvd's geprobeerd of met 1?
Ook al meerdere cd/dvd's in Win7 geprobeerd?

Je kan de startvolgorde (F10) niet veranderen (een Medion laptop) , maar kiest vanaf welke je wilt starten, dat was 4. usb hdd. Dat werkt verder ok, je ziet de externe dvd reageren, maar opstarten ho maar.
Geprobeerd met Win7 dvd en Office 2010 waar ik regelmatig gebruik van maak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan