dvd writer brandt alleen TOC op cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jolahola

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2007
Hallo,
Mijn nieuwe dvd-writer (philips spd2412) brandt op (audio)cd's alleen de nummers van de tracks, maar niet de tracks zelf (dus alleen TOC). Het bizarre is dat nero netjes begint, maar aan 2% stopt de vooruitgangsbalk, er wordt geen bericht weergegeven, ik moet de stroom afschakelen om de pc te laten stoppen (reageert op niets).
Na installatie van de writer het prog. cdrtfe geprobeerd, en dat vroeg een bepaald moment of ik werkelijk alleen enkele kbytes wou branden, alleen maar de namen van de tracks. Door mijn gebrekkige kennis van het programma te laat gereageerd, met als gevolg een onleesbare cd. Later cdrtfe verwijderd en nero 6 geïnstalleerd, maar werkt dus ook niet - nog geen enkele cd goed kunnen branden. Nog geen dvd geprobeerd.
Het lezen van cd's en dvd's werkt wel perfect.

systeem : win 98 SE, nero 6, dvd-writer = slave, dma on.

Bizar..... zou zo ook even geen gat zien.... Nero 6 moet nog met Win98SE overweg kunnen........ [hier heb je dus niets aan..... ben ik me bewust!]
Maar als je nu eerst de "schijf" naar "image disk" brandt, en vervolgens de image op schijf brandt, werkt het dan wel? [ik begrijp dat het zo niet zou hoeven, maar "for the sake of arguments" .....]. Of gebruik, als [veel beter] alternatief eens de brander in Windows Media Speler....

Open Nero InfoTool, ga naar tabblad Aspi en selecteer Nero Aspi.

(Kijk voor de zekerheid op tabblad Station of je CD/DVD-brander er met de juiste eigenschappen in wordt weergegeven.)

Erpcity, Boeiing 737, bedankt voor de reactie.
Maar helaas alles lijkt ok, maar niets werkt - nog steeds niet :( . Via image op harde schijf geprobeerd : noppes; ASPI's gecontroleerd : alles ok volgens nero.

Simulatie gebrand met nero : zelfde probleem. Eerste conclusie was : dus nero is defect, maar bij nader inzien : de cd draait ook bij simulatie. Het zou dus nog de hardware kunnen zijn ook ...

Vorige week niet veel aan de pc gezeten, daarom ook deze verlate reactie. Vandeweek misschien een beetje meer tijd - ik ga alles deïnstalleren, daarna register opkuisen, eventuele verweesde programmabestanden verwijderen (met AddRemovePro en Regseeker - tips van PCM), en 1 brandprogramma herinstalleren (nero 6). Vind ik een oplossing voor een backup (eventueel op usb-stick, wel zeer traag want nog usb1), dan gooi ik desnoods win98 eraf, en installeer win2000 (verder kan ik niet gaan, gezien de leeftijd van mijn pc - pentium3 aan 500 MHz, 128 MB ram)
Als het dan nog niet werkt, neem ik mijn schroevendraaier weer in de hand, en ga ik de writer inwisselen.
Ik laat zeker nog iets weten op dit forum.

the (voorlopig) never ending story

Alweer enige tijd voorbij, vanalles geprobeerd.

Enkele vaststellingen : data-dvd schrijven lukt (ik heb dus backup kunnen nemen op dvd), data-cd kopiëren lukt ook (tenminste de simulatie in nero 6), alles waar ook maar 1 noot muziek aan te pas komt lukt niet ! Hardware is dus ok

Merkwaardig is het volgende : toen ik vroeger een audio-cd'tje inbracht, startte windows media player automatisch op, en speelde de cd af. Nu doet hij dat niet meer. Bovendien, als ik in de verkenner naar de D of E schijf ga kijken (alnaargelang waar de cd ingebracht is), wordt alleen maar de TOC getoond, met een inhoud van telkens 0 Kb. De tracks zelf toont hij niet - ik meen dat dit vroeger anders was.

Daarom rijst nu mijn vermoeden dat win media player de schuldige is - ik heb namelijk enkele maanden geleden de nieuwste versie (9.0) geïnstalleerd, omdat mijn oude versie corrupt was. Misschien is deze versie niet compatibel met win98Se? Is dit te deïnstalleren, en zijn er nog oudere versies te vinden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan