DVD-Writer functioneert niet meer goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daniel88

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Hallo,

Sinds ik mijn DVD-Brander, een Samsung TS-H552B, heb overgezet in mijn nieuwe systeem, is het niet meer mogelijk cd's of dvd's te branden. Zodra ik een DVD probeer te branden in Nero blijft de buffer heen en weer gaan van 0 tot 100 %, verder komt hij niet hoger dan 2-Speed. De resterende tijd tikt wel gewoon af vanaf 8 minuten (geselecteerd op 8 speed) maar het proces komt niet verder als 3%.

De stroomvoorziening is in orde en de IDE kabel is ook goed aangesloten. Verder heb ik ook geprobeerd nieuwe drivers te installeren, maar dit heeft geen enkele invloed op het branden gehad, helaas.

Eigenlijk zat ik er over te denken een S-ATA brander te kopen, om te kijken of het probleem dan is opgelost. Dit omdat ik nu een witte brander heb in een zwarte kast, en ik toch ook graag een zwarte brander zou willen hebben. Toch wil ik liever eerst weten wat er met mijn huidige brander is, omdat hij het in mijn oude systeem wel gewoon deed.

Zou iemand mij kunnen helpen met mijn probleem?

Met vriendelijke groet,

Daniel.

Specs :
Asus M2NPV-VM
AMD Athlon 64 X2 4200 + @ 4,5 Ghz
CoolerMaster iGreen 500 Watt voeding
2x 512 MB Kingston HyperX DDR2 800

Laatst bewerkt:
Heb je goed gekeken of je master/slave instellingen op de brander nog kloppen, eigenlijk alleen van belang als de brander samen met een ander apparaat op één en dezelfde kabel zitten.

Hij stond op Master. Heb hem daarna op Cable Select gezet. Verder is het het enigste apparaat op m'n IDE kabel.

Cable Select is meestal niet de beste keuze, stamt eigenlijk nog uit een tijdperk dat vele apparaten geen master/slave instelling hadden.

Het kan natuurlijk zijn dat de brander stomweg (deels) is overleden met het overzetten. Ik weet niet of je je oude systeem nog hebt (of een ander systeem), anders zou je dat nog even kunnen proberen.

Verder is een SATA brander op dit moment misschien niet de beste optie, het is eigenlijk nog te nieuw en tot nu toe heb ik alleen NEC en Plextor nog maar gezien met SATA branders.

cable select vind een brander niet zo fijn
moet master of slave wezen als er geen ander apparaat op zit liefst op master dan.

Ja op Master komt het probleem dus ook voor. Dacht eerst dat het aan de nForce drivers lag. Van S-ATA branders zijn er ondertussen aardig wat. Bijvoorbeeld de Samsung SH-S183L is een brander met goedebrandkwaliteit. Verder komen er steeds meer S-ATA apparaten aangezien de meeste nieuwe moederborden soms niet eens meer P-ATA aansluitingen hebben.

Ik heb mijn oude systeem ook nog staan, alleen zonder besturingssysteem, maargoed kan hem daar nog wel even in testen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan