Dvd writer herkent bepaalde dvds niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lafsta

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2008
Hallo iedereen,

Het is een tijdje geleden dat ik DVD's heb gebrand, dit ging altijd foutloos.
Vandaag heb ik weer wat gebrand, wat ook nog goed ging, maar nadat de DVD gebrand was, kon dezelfde DVD-writer, waarmee ik ook altijd DVD's en andere dingen afspeel, de DVD niet lezen :confused:..

Het rare is, "normale" DVD's CD's leest hij wel gewoon, DVD's en CD's die ik een tijd geleden heb gebrand leest hij ook gewoon.. Cd'tjes die ik nu brand, leest hij ook..
Het zijn echt alleen DVD's die ik nu brand, die hij niet kan lezen... Hij geeft dan aan dat de schijf leeg is.. (de DVD doet het overigens wel op een normale dvd speler, dus ik neem aan dat hij gewoon goed gebrand is?)

Ik heb wat rondgekeken bij andere problemen en heb het volgende geprobeerd:
-dvd station bij apparaatbeheer verwijderd, pc opnieuw opstarten.. niet gelukt.
-Nero opnieuw geinstalleerd, pc opnieuw opgestart.. niet gelukt..

Is er iemand die mij kan helpen met die raar probleem?
Zou het zeer op prijs stellen, alvast bedankt voor het lezen en de hulp :).

Lorenzo

Ben je soms overgestapt op een ander merk/type schijfje?
Welke brander is het? Al reeds veel mee gebrand?
De kans is aannemelijk dat je brander binnenkort ook met andere schijfjes problemen gaat krijgen. In dat geval kan je je brander in principe afschrijven.

Probeer eerst eens iets te branden op een lagere snelheid.

Sorry voor de late reactie..

Ik ben niet overgestapt naar een ander merk, ik gebruik al een tijdje DVD-Rtjes van philips.
Het is een LiteOn Labelflash.. welke type weet ik zo even niet meer uit het hoofd :o
Zou ik zo even moetne opzoeken...
Uhmm, ik heb wel redelijk wat gebrand, maar niet uitzonderlijk veel denk ik zo...
Ik heb hem ook nog geen jaar denk ik, alhoewel dat natuurlijk niks zegt over hoeveel ik ermee gebrand heb..

Ik heb dus ook nog garantie, dus ik denk dat ik hem deze week wel even terug breng anders.

Ik heb trouwens even een schoonmaak cdtje er doorheengehaald.. en daarna kon ie weer gewoon alles lezen, daarna begon ie weer beetje raar te doen, maar nadat ik weer ff met schoonmaakcdtje had gedaan, deed ie weer normaal.

Zou dat betekenen dat de lens gewoon erg vies is en goed schoongemaakt moet worden (dus even eruithalen?)

Het probleem zit hem dus vooral in het lezen van gebrande dvds.. het branden zelf gaat volgens mij wel goed.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan