DVD writer installatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Metse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Metse

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Ik heb een dvd-writer (liteon ldw-401s) gekocht maar de pc wil hem niet installeren.
Ik heb mijn dvd station er moeten uithalen om de dvd-writer te kunnen installeren.
Naast de dvd writer heb ik ook nog een cd writer. Nu blijkt dat in xp twee writers niet samen gaan. Je kan maar 1 apparaat instellen dat cd's kan branden.
Kan het zijn dat er tussen die twee een conflict is?
Bij het opstarten, wanneer hij de ide kanalen doorzoekt komt er niks te staan bij secundary slave (terwijl hier mijn dvd-writer wel staat).
In windows (xp home) installeert hij de dvd writer als gewone cd/dvd lezer. Maar zelfs dat gaat niet. Ik kan de dvd writer nog niet eens open laten gaan.
Wat kan ik doen om hem wel te kunnen installeren?

Thx very much

Kun je even de bezetting v/d IDE controllers aangeven (master/slave) en welk brandprogramma je gebruikt.

is het niet beter om de dvd speler terug te zetten, en dan de dvd,wr, op de plaats van de cd,wr, een writer is toch genoeg? of wil je dit niet?

IDE configuratie:
master cd-rw
slave dvd-rw

Ik heb nu is geprobeerd met enkel de dvd-rw in te steken en die als master te zetten.
Pc start gewoon niet meer op. Hij blijft steken bij de controle van de IDE kanalen.
Moet ik misschien iets veranderen in de Bios?

Thx

ps: ik gebruik nero

Je kunt even in de BIOS kijken of hij op autodetect staat of zoek hem handmatig op.

OP IDE 0 staat de harde schijf
OP IDE 1 staat momenteel niks

De dvd-rw was kapot. Toen ik een andere erin stak, ging alles vanzelf.

Thx everyone

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan