Dvd writer maakt schijnbeweging bij het openen van de lade

Status
Niet open voor verdere reacties.

gewoon gewoon

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Bij het openen van de lade maakt de dvd recorder een schijnbeweging.
Hij gaat een heel klein beetje open en stopt met openen en een halve sekonde daarna gaat die helemaal open.

Dit gedrag vertoont die alleen wanneer er een schijf in zat die al opgestart was. Als de schijf er al wel in zat maar nog niet opgestart was dan gaat die normaal open.

Mijn vorige sony optiarc deed dit niet, maar deze sony optiarc ad 5280 s wel.

Laatst bewerkt:
Is dit al sinds de aanschaf of is het sinds kort? Anders zou het zo kunnen zijn dat dit zo "hoort".

Ik heb hem zonet nieuw in de computer gestopt.
Ja, ik moest er ook aan denken dat dit zo hoort, maar waarom dan, mogelijk om eerst de schijf af te remmen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, misschien. Ik zou het niet weten. In principe is de lade er alleen maar voor om te zorgen dat de dvd zo goed mogelijk boven de spindel/draaimotor komt. Die tilt de schijf eerst op en zorgt dat de dvd ronddraait. Die zou dus ook af moeten remmen: anders kunnen er krassen in de dvd komen doordat hij over de lade schuurt. Maar misschien is het gewoon een stom iets van de fabrikant.

De winkelier zegt dat het een hardware fout is en dat die omgeruild moet worden.
Ik zou toch nog wel eens een driver willen downloaden maar die zijn er niet van dit specifieke model, want de handleiding zegt dat de drivers in windows zitten.

De Sony importeur zegt dat het mogelijk in orde is omdat deze drive ook op de zijkant gebruikt kan worden en dat die dan eerst even de disk controleert of die goed ligt en daarna eruit werpt.

Laatst bewerkt:
Ok, als de winkelier het zegt...
Maar drivers zullen dit probleem niet oplossen. De drivers zorgen er alleen voor dat de dvd-speler herkent wordt. En ik heb tot nu toe nog geen enkel besturingssysteem gehad dat moeite had met een dvd-speler.
Maar succes in ieder geval!

Ik heb nu de dvd writer vervangen door de Sony Optiarc Ad7280s.
Het probleem is gebleven! Zeer mysterieus. Of het is natuurlijk zo dat alle moderne drives dit doen, althans van Sony optiarc. Als ik het voorfront van de computer weghaal heeft dat geen invloed. De computer opstarten met een Paragon opstartschijf die werkt in Linux levert dezelfde problemen.

Ik heb zelf dit nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat het dan aan de firmware van je dvdspeler of aan je moederbord ligt: hij stuurt blijkbaar 2 keer het signaal om open te gaan, waardoor hij maar heel even open gaat en daarna pas helemaal. Hier kan je heel weinig tegen doen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan