DVD writer niet zichtbaar in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulxp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2010
Het is een zoektocht aan het worden en ik hoop dat iemand de oplosssing weet.
Kort even specifikaties van het systeem:

Oude pc, met oorspronkelijk XP (OEM via Paradigit);
Pc geheel nieuw geinstalleerd, XP, schoon;
Upgrade naar Windows 7 Home Prem.

Tijdens de nieuwe installatie en de upgrade naar 7 werd een NEC ND3550 DVD-writer gebruikt. Deed het prima. Nadat de installatie afgerond was was de writer verdwenen. Zie in bijlage apparaatbeheer. Er staat wel een DVD-speler, die ook in de pc zit en ook werkt, maar de NEC is er niet.
Het vreemde is dat als ik de pc aan zet er vooraf aan het Windows scherm (BIOS?) wel een melding komt: scan devices, en zie de NEC wel voorbijkomen.
Bij Paradigit, waar de pc vandaan komt konden ze mij niet verder helpen. Hebben een andere writer geplaatst om te kijken of die het wel deed, zonder resultaat.

Ik heb natuurlijk naar drivers gezocht e.d. maar dat heeft volgens mij geen zin als ik in apparaatbeheer geen writer zie.

Wie kan mij verder helpen?
Paul

Bijlagen

• apparaatbeheer.jpg
    apparaatbeheer.jpg
    50 KB · Weergaven: 127
Zitten ze beide op de zelfde IDE kabel?.
Wordt deze wel in windows zichtbaar als je de andere drive ontkoppeld?

Hoi !

DVD-writer niet per ongeluk op 'n raid IDE-slot aangesloten ?

Je hebt n.l je raid-controller niet geinstalleerd !

Anders helpt het tooltje van @mr.music je hopelijk.

Greetz,

Harry.

Zitten ze beide op de zelfde IDE kabel?.
Wordt deze wel in windows zichtbaar als je de andere drive ontkoppeld?

Eigenlijk heb ik niets veranderd aan de aansluitingen. De pc heeft lang gedraaid met de 2 DVD spelers (1 ervan ook brander) onder XP. Toen ik windows 7 installeerde was de DVD brander plots weg, helemaal verdwenen. Het installeren van 7 heb ik zelfs nog gedaan met die brander. Na installatie, en verwijderen van de disk was hij weg.

Omwisselen nog niet gedaan, ben ook niet zo'n hardware held. Paul

Hoi !

DVD-writer niet per ongeluk op 'n raid IDE-slot aangesloten ?

Je hebt n.l je raid-controller niet geinstalleerd !

Anders helpt het tooltje van @mr.music je hopelijk.

Greetz,

Harry.

Harry, tooltje geprobeerd, niet gelukt. Die RAID is mij ook niet duidelijk. In apparaat beheer staat er een uitroepteken bij, maar de info die er vervolgens bij staat levert voor mij niets op. Drivers zoeken doet ie niet. Ben er nog niet uit. Volgens mij moet hij kunnen werken, alleen is zoektocht nog niet klaar.
Ik heb ook nog in de BIOS zitten kijken maar heb daar eigenlijk te weinig verstand van. Kan daar wel de dvd-spler vinden aan een IDE, maar de NEC niet. Weet ook niet hoe ik daar mee om moet gaan. Paul

Hoi !

Hoe dan ook: zorg dat je eerst ALLE uitroeptekens in Apparaatbeheer kwijt bent.

Drivers vind je op de site van de fabrikant van je PC c.q. mobo.

Zo is het moeilijk exact de vinger op de zere plek te leggen.

Greetz,

Harry.

"Ik heb ook nog in de BIOS zitten kijken maar heb daar eigenlijk te weinig verstand van. Kan daar wel de dvd-spler vinden aan een IDE, maar de NEC niet. Weet ook niet hoe ik daar mee om moet gaan. Paul "

Als je je dvdspeler wel ziet in je bios moet die brander erbij staan.
Dit zie je al in het eerste schermoverzicht van je bios.
Zoniet, is die niet correct aangesloten/ingesteld, kabels stuk of de brander is stuk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan