DVD-writer verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZithaM

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
In de pc zit een dvd-writer en zat een cd-speler. Deze laatste was defect. Ik heb uit mijn oude pc de cd-brander gehaald en in de nieuwe pc gezet. Aan de dvd ben ik niet geweest. Na het opstarten van de pc had ik alleen een c: schijf en diskette station. Geen dvd- of cd-writer. Na ze stuk voor stuk aan te sluiten blijkt alleen de cd-writer te werken. Als ik alleen de dvd aansluit is er niets. Als ik de cd-writer aangesloten (en herkenbaar) heb en ik de stekker in de dvd- stop zijn is de cd- weer verdwenen :(

Uit een andere mail heb ik onderstaande geprobeert;
Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/
Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan. Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters
Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren. Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Dit heeft bij mij niet geholpen. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Staan ze niet allebei op master? Dan wordt er maar één apparaat herkend...

Geplaatst door Sarvo
Staan ze niet allebei op master? Dan wordt er maar één apparaat herkend...

Hoe en waar kan ik dat zien? In principe heb ik alleen de oude cd-speler vervangen door een cd-brander. Dvd-brander ben ik niet aangeweest. Of komt het misschien omdat het nu allebei branders zijn?

Nee, dat heeft er niets mee te maken, waarschijnlijk staan ze beide op master.

Als je aan de achterkant van de spelers kijkt, zie je daar een plastic plugje zitten die je er uit kan trekken. Daarboven of onder staan op de speler: ma (master) sl (slave) en cs (cable select), dat noemt men een jumper.

Zorg dat bij de speler aan het einde van de idekabel de jumper onder master staat geplugd en de andere onder slave, of beide op cableselect

Als het goed is hoef je alleen maar die speler die "in het midden" van de kabel is aangesloten op slave te zetten.

Oké, ga ik dat proberen!

Moet zeggen dat ik het niet meer zo op die spelers heb sinds er in een vorige computer er een kortsluiting heeft veroorzaakt. Het enige wat nog heel was waren mijn beelscherm en printer, die hadden aparte voeding. Voor de rest was echt alles kapot. Computer, scanner, muis, toetsenbord...... De jongens in een winkel hebber er met zinnig verstand naar staan kijken.

Yes! :D Dat was dus inderdaad het probleem.

1 pieterig klein plastic hulsje verwisselen :o Ik heb even de achterkant van de defecte speler gekeken hoe of het daar zat. En in de computer zaten ze inderdaad allebei in het midden.

Probleem opgelost! Bedankt iedereen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan