DVD5 of DVD9

• Onderwerp starter Onderwerp starter B747
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B747

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik weet niet precies waar ik deze vraag moet stellen dus doe het hier.

Als ik een film download met formaat DVD9, kan ik de film dan branden op 2 “gewone” DVD5’s of moet ik wel degelijk een DVD9 hebben? Ik wil niet gaan splitsen tenzij het no big deal is. Bij voorkeur liever niet.
Moet ik DVD9’s gaan aanschaffen of heb ik genoeg aan DVD5’s?

Alvast bedankt voor alle hulp! :thumb:

Er zijn maar weinig films die een hele dvd9 vullen, meestal wordt er gebruik gemaakt van allerlei extra's om het schijfje vol te krijgen [directors comments, trailer, bloopers, etc.] vaak lukt het om, door het weglaten van overbodige geluidssporen [dts, dolby, ac3 in diverse talen], overbodige ondertiteling, overbodige extra's, de film zonder kwaliteitsverlies op een dvd5 te krijgen...
Gebruik Nero Recode eens om het te proberen.....
Splitsen is ook mogelijk, en met meerdere programma's zeer eenvoudig te realiseren, maar erg irritant: midden in die geweldige scene......... moet je opstaan om er een nieuw schijfje in te stoppen...........

Ik heb lang gezocht naar DVD's die een grotere capaciteit hebben dan 4,7gb. Nu zie ik overal duallayers maar die wil ik niet. Bestaan er ook "single layers" van bijvoorbeeld 8,5gb en zo ja, waar kan ik die kopen?

Single-layers van 8,5gb bestaan niet, met een capaciteti van 8,5gb is het een dual-layer.

Hoi Crash en bedankt voor je reply!

Zijn deze schijfjes ook "enkelzijdig" te branden? Mij gaat het erom dat ik er etiketten op kan plakken..

Dubbel layer wil niet zeggen dat je beide zijden van de dvd moet beschrijven maar gewoon aan 1 kant. De dvd is zodanig opgebouwd dat vanaf de onderkant van de schijf 2 lagen gebrand kunnen worden. Eerst wordt de eerst laag gebrand, daarna wordt de laser iets anders ingesteld en gaat hij door de eerste laag heen naar de tweede laag. Aan de bovenkant van de dvd kun jij nog gewoon een label plakken.

Top! Mijn vraag is beantwoord!

Bedankt voor alle reacties! :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan