Dvd9

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucienF

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2007
Hallo allemaal,

Ik hoop een beetje dat ik hier in het goede forum zit, anders hoor ik het wel.

Een DVD9 film ben ik net aan het downloaden. Klopt het dat ik in Nero de optie "Burning Rom" daarvoor moet gebruiken? En zijn dit VOB files ?

Wat is het verschil eigenlijk tussen een DVD5 en DVD9 film?

Harstikke bedankt alvast,
Lucien

DVD9 zijn duallayers dvd's, hier gaat dubbel zoveel op als op een gewone dvd (DVD5), je moet wel een dual-layer schrijver hebben op deze te kunnen branden. Je kan DVD9 dvd's ook op DVD5 dvd's branden door te shrinken (met bijvoorbeeld dvdshrink)

Als je in nero gebruikt moet je daar de optie selecteren wat je wilt gaan doen, bijvoorbeeld video-DVD, muziek-DVD, Data-DVD,...

Laatst bewerkt:
Ahhh super, bedankt :thumb:

Nu snap ik het helemaal. Zie je wel...
Ik zal Shrink wel gebruiken, heb ik nog op mijn bureaublad staan.
Maar word de kwaliteit dan niet véél minder als ik het met Shrink doe?

Wat adviseer jij?

Hoe meer je "shrinkt" hoe minder de kwaliteit wordt. shrinkdvd geeft in percentage aan hoeveel er gecomprimeerd wordt. Ik zou niet onder de 80% gaan. Het is ook niet altijd noodzakelijk om te comprimeren. Een dvd bevat dikwijls extra beeldmateriaal zoals intro's, making-offs, fragmenten van andere films,... . Ook staan er bijna altijd andere talen op de dvd. Dit kan je met shrinkdvd ook allemaal deselecteren. Je laat bijvoorbeeld alleen de hoofdfilm + engels geluid + nederlandse ondertiteling kopieren. Op deze manier heb je alleen wat echt nodig is en kan je in de meeste gevallen zonder te comprimeren alles op een DVD5 branden.

Okee, super bednakt voor je antwoord!

Ik ga het uitproberen. Ik herinner me dat ik ook iets met Shrink heb gebrand laatst maar toen ging het mis toen ik iets verwijdert had, anderstalige Subs bijvb en nog iets anders... anyhow.. Shrink is heel makkelijk en gebruikersvriendelijk, maar en ik denk dat k toen net iets te veel had verwijdert. Wat moet ik absoluut NIET verwijderen?

Ik ben van plan een DJ koffer aan te schaffen (van 600 dvd's, á €25) ;).
K heb een hele nieuwe kijk gekregen op hoe je met een computer om kan gaan. Branden is echt vet !!!

Heb jij misschien ook verstand van posten in Nieuwsgroepen ? Laat ik het zo zeggen: hoe krijg ik een originele dvd (gekochte versie) over gezet op een andere dvd, en dat ik die bestanden later kan gebruiken om te posten? En uit te delen aan familie leden e.d etcetc. Snap je wat ik bedoel?
darkcrystal.jpg

Hmmm, ik denk dat ik een dual layer moet aanschaffen om em te bakken
want ik krijg de volgende melding als ik Shrink laat Encoden (aan het einde):

Bijlagen

• Burn Error.gif
    Burn Error.gif
    10,2 KB · Weergaven: 57
  • Backup Complete.gif
    Backup Complete.gif
    8,6 KB · Weergaven: 87
Verwijder Nero eens en installeer deze daarna opnieuw. Kennelijk heb je een probleem ment Nero, waardoor DVD Shrink de dvd niet kan laten branden.

Ik denk niet dat het aan Nero ligt hoor, de laatste 10 dvd's die ik gebrand heb deden het prima. Alleen nu deze dvd9 film. Bijna 8 gig. Bekijk de bijlage maar eens.. misschien heb ik de verkeerde uit/aangevinkt ???

Bijlagen

• shrink2.gif
    shrink2.gif
    31,6 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
Kennelijk gaat er toch iets niet goed, als DVD Shrink wil branden. Met 68,2% comprimeren met DVD Shrink, vind ik persoonlijk erg veel. Zelf hou ik het op 80% uiterlijk 75%, anders gaat de kwaliteit erg achteruit. Als je de film goed wil houden, dan zou ik er een DVD9 voor gaan gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan