DVDbrander leest geen DVD's wel CD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

schaap140

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2007
Heb een zwarte toren en tot voor kort had ik daar nog een zwarte brander in, kan natuurlijk niet dus wilde ik die vervangen door een brander die mijn moeder in e computer boven had (een zwarte brander in een witte toren.)

Nu kon die zwarte brander wel cd's lezen maar niet DVD'd, al een heel stom probleem, snapte er niks van. alle verschillende soorten DVD's geprobeerd, verschillende merken tot originele DVD's dus heb ik uiteindelijk toch maar even mijn oude brander erbij ingebouwd en die deed het nog wel gewoon dus aan de kabels ligt het niet.

Nu dacht ik slim te zijn en nieuwe branders aan te schaffen, hou niet van half werk heb twee branders gekocht, ja mooi zwart.

maar herzelfde probleem, leest wel cd's maar geen DVD's! de een is gewoon IDE en de andere is een Sata aansluiting. en allebij hebben ze hetzelfde probleem. nu heb ik windows opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht dat het daar misschien aan zou kunnen liggen, maar dat heeft helemaal niks geholpen.

Kan iemand mij helpen?

alvast bedankt!

NEC ad-7170 dvd-ram bulk black ( IDE )
NEC ad-7173 labelflash bulk black (SATA)

Dit zijn de twee branders die ik geinstalleerd heb.

hij geeft ze aan als Optiarc en dan type nummer zoals hier boven staat.

hopelijk heb je hier meer aan sorry dat ik het er niet bij vermeld had.

Tja... merk dat het gewoon *** branders zijn!

maar ook met nieuwe firmware doet hij het niet

in bios staan ze goed vermeld maar als ik firmware verwijder dan zoekt hij zelf de firmware van een cd-station en later geeft hij aan dat het een DVD-ram-station is, nou dat klopt maar hij kan alleen geen DVD's lezen wel nog steeds cd's

dus hij doet iig iets! :-) heel klein lichtpuntje in dit pikke donker!!!

maar als ik een cd erin stop dan begint hij ook te zoeken dat hoor je dat hij begint rond te spinnen, maar als ik er een DVD in stop doet hij helemaal niks! dat is het stomme eraan.

Please help me! wat moet ik doen?

Je hebt wel DVD afspeel software geinstalleerd -> PowerDVD - WinDVD of whatever?

ja dat wel maar die werken niet omdat hij echt geen DVD wil lezen.

dat had ik ook al geprobeerd maar helaas zonder resultaat

kreeg de vraag of mijn vraag was opgelost nu moet ik helaas zeggen dat dit niet het geval is. heb er nu al langer last van dan 3weken en heb mijn computer zelfs mee gehad naar een Lan party, zelfs daar hebben ze een paar uur mijn computer onder handen genomen, en dan ook nog door mensen die het voor hun werk doen om computers te repareren. Systeembeheerder administrator en netwerkbeheerder van de grootste LAN-party van Nederland heeft er naar gekeken, helaas zonder positief resultaat.

Het enige wat ik er aan overgehouden heb is een super snel systeem en hij was al niet langzaam, alle bugs die er in zaten zijn er wel uitgehaald maar helaas hebben mijn branders waarschijnlijk een complicatie met mijn moederboard en heb nu techtical support van Optiarc zelf en hoop het op deze manier op te lossen.

Zoals je schreef, heb je ze gekocht, ik neem aan in een winkel? Dan wordt het tijd om de garantie aan te spreken denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan