dvdbrander leest geen originele films meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kinky

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Mijn dvdbrander las geen originele films meer en wel gekopieerde. Ik heb hier gezocht en kwam erachter dat ik Daemon af moest sluiten( virt.schijf). En...hij deed t weer.
Maar nu heb ik weer het zelfde probleem. Het branden gaat verder goed het is alleen dat ik niet meer kan kopieren. Kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen?

Ik heb er net nieuwere firmware opgezet, dat bedoel je toch?

Nee, hij doet t nog niet.
De dvdbrander is trouwens een iomega dualdvd DVDR4216-A.

ik zal eens aan een paar kameraden vragen wat ze ervan zegge.

srry. kan nu niks voor je doen.
laat je wel iets wete.

greatz

Doe ik en ik blijf ondertussen verder puzzelen,
groetjes

Dat typenummer dat je opgeeft heb ik niet kunnen vinden bij Iomega.
Heb jij maar één optische drive in je PC die zowel leest als brandt? Leest geen originele films, wat bedoel je precies? Hebben we het over copyrightbescherming soms?

De brander is een iomega dual dvd atapi DVDRW4216-A.
Als ie t normaal doet leest en brandt ie. Ik heb ook nog een cdbrander in de pc zitten.
Het probleem is dus: Hij herkent wel originele cd's en gekopieerde cd's en dvd's.
Maar originele dvd's leest ie niet. U schreef net over copyrightbescherming?
Vorige week had ik er een film in gedaan (ik had toen Daemon uitgeschakeld), toen herkende ie de film wel en nu ineens niet meer? Terwijl ie een oud tekenfilmpje weer wel herkend? Ik snap er nx meer van.

Miesschien iets gek maar kijk eens op wat voor regio code hij nu staat.
Als er regio Japan op staat kun je geen Europese DVD''s afspelen.
decrypte dvd films hebben deze regio check niet.

Kleine gok.

Hij staat nu op regio code1. En er staat verder een lijst met landen bij. Op nederland zetten?

Mm. Wacht op een andere helper, ik zou het niet weten, sorry. Ik blijf wel meekijken.

Misschien door een of ander programma wat ik geinstalleerd heb?
bv net als Daemon( wat ik al verwijderd had) ?????

Zou het misschien aan m'n externe harde schijf liggen, die ik pas heb aangesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan