dvdrom speelt alleen software af

Status
Niet open voor verdere reacties.

markb78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo allemaal, ik zie een aantal soortgelijke vragen over niet goed werkende dvdrom`s, maar mijn situatie is toch weer wat anders. Ik heb een nieuwe dvdrom geinstalleerd en inmiddels de oude verwijderd, heb nu twee dvdrom`s, echter de master dvdrom speelt geen audio cd`s en ook geen dvd`s meer af, alleen software wordt nog herkend. Wanneer ik op deze computer druk zie ik beide stations staan, D: (master) wordt dvdrw station genoemd, E: (slave) wordt dvd-station genoemd en hier staat een zwart blokje met dvd op het icoontje wat niet op het andere station staat. Beide staan goed in bios, ik heb de laatste driver gedownload, ik krijg geen foutmelding en zie ook geen uitroepteken in computerbeheer. Beide apparaten werken correct volgens windows en ook deinstalleren van beide dvdrom`s en opnieuw starten helpt niet. Wat zou ik hier aan kunnen doen? Bvd voor jullie antwoorden, mvg

Mark

Als je in deze computer met je rechtermuis op de dvd klikt en dan kiest voor eigenschappen,,, tabblad aanpassen ,, staat die wel op alle items !?

Weet eerlijk gezegt niet of dit de oplossing zal zijn maar het viel mij zo maar op bij die van mij..

Hey bedankt voor je reactie, als ik op eigenschappen klik in deze computer en daarna de eigenschappen van de bewuste dvdrom/brander aanklik kan ik geen tabblad aanpassen in xp. Inmiddels pakt hij wel weer audiocd`s, maar het laden gaat heel moeizaam. Het tekentje dvd in "deze computer"kan ik in ieder geval niet aanpassen in de eigenschappen, hoe zou ik dat moeten doen?

groeten Mark

Inmiddels opgelost, dvdrecorder kapot ondanks dat deze nog geen jaar oud was, nu een nieuwe en alles werkt weer perfect,

bedankt,

groeten Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan