DVD's branden mislukt vrijwel altijd. DVD-speler (DRW-24B5ST). Vervangen hielp niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivaralink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2012
Mijn systeem:
Windows 7 ultimate 64 bit
Asrock X79 extreme 6
Intel 3930K 3.2Mhz (hexacore)
16 GB corsair vengeance (4x4gb quad pumped)
128 GB Adata S511 SSD
1 TB SATA600 7200RPM 16MB cache
Asus DRW-24B5ST

Bij het branden van dvd-s en cd's gaat het 8 van de 10 keer mis. Het is heel onregelmatig en een patroon kan ik niet ontdekken.

Windows 7 zegt na zon 30 seconden: "branden mislukt". Een duidelijke reden wordt niet gegeven en in de log staat niks vermeld over een error van het systeem. Windows 7 is al vele malen opnieuw geïnstalleerd. Ashampoo burning free stopt na dezelfde tijd en geeft ook aan dat het mislukt is.

Ondernomen pogingen om het op te lossen:
  • Update bios
  • Firmware check brander (geen updates beschikbaar)
  • Sata Drivers geupdate
  • Opti drive control gebruikt om probleem te achterhalen maar test-cd branden mislukt (error 040818)
  • DVD-speler ingeruild bij de winkel tegen weer een nieuwe maar probleem blijft hetzelfde
  • Meerdere brandprogramma's op verschillende manieren
  • Locatie tijdelijke bestanden van SSD naar SATA600 schijf
  • Wanhopig zijn :)

Het betreft een nieuw systeem en probleem was vanaf het begin. Terugbrengen is lastig want ik gebruik de pc bedrijfsmatig en wegbrengen kan erg lang duren.

Wie heeft raad?

En ook al andere schijfjes geprobeerd !? Dus geheel ander merk !!

Ik had het probleem met verbatim DVD's (wel van de markt dus ik begrijp je punt). Ik heb vandaag echter ook AGFA CD's gebrand en 1x mislukt (precies hetzelfde probleem) en 2x goed. Is wel beter maar zou toch niet mogen lijkt me.

En toch zijn sommige branders erg gevoelig wat roms betreft helaas.
Je schrijft dat je een nieuwe brander hebt gehad, dezelfde of een geheel andere!?

En toch zijn sommige branders erg gevoelig wat roms betreft helaas.
Je schrijft dat je een nieuwe brander hebt gehad, dezelfde of een geheel andere!?

Nog een keer precies dezelfde. de asus DRW-24B5ST. Ik vermoedde dat de speler zelf een productiefout had.

Laatst bewerkt:
Ik heb het opgelost. De DVD-brander was bij montage op de SATA3_A2 poort aangesloten. Aansluiten op SATA2 heeft het probleem geheel opgelost. Logisch? Dat het opgelost is wil niet zeggen dat ik het snap..... Is tenslotte een zeer nieuw model.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan