dvd's en çd's worden niet meer gevonden met mijn computer met WIndows ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse131

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Berichten
237
Hallo,

Ik heb een nu niet aangesloten Windows ME Milieum Edition computer,
Als ik daar een dvd of cd in doe gebeurd er niks en ziet ook niet dat ie er in zit als ik dan bij computer op de cd-rom drive 2 keer klik staat er dat ik er iets in moet doen terwijl er al een cd/dvd in zit ik heb het al meerdere malen geprobeerd ook met andere dv's/cd's maar geen succes. Heeft iemand een idee?? Graag wel iets wat ik later uit kan proberen wil hem niet nu meteen aansluiten.

Jesse
 
Eerst even kijken waar het probleem zich situeert. Hardwarematig of softwarematig probleem?

Verwissel de drive eens met eentje in een andere pc. Ligt het aan de drive? Dan kan je proberen de lens op te schonen. Werkt het dan nog niet ben je klaar en zal je een nieuwe drive moeten kopen.

Ligt het niet aan de drive? Dan lijkt mij de fout in windows te zitten. Nu kan je die fout gaan zoeken maar tegen de tijd dat je die gevonden zou hebben heb je hem al 20 keer geformatteerd. Dus ik zou dat als volgende optie proberen.

Maar voor je formatteerd zou ik toch nog eens overwegen of het geen hardwarematig probleem is door te zien of je vanaf cd kan booten...
 
Ok,

Ik heb 1 keer met mn laptop met Vista Home Prem ook een probleem gehad dat ie dat ook niet meer deed, toen zijden ze dat ik iets in het register moest verwijderen, opnieuw opstarten en daarna werd de drive weer geinstalleerd daarna deed ie het ook weer en daarna nooit problemen meer gehad. Weet u mischien welke bestanden ik in het register moet verwijderen?? Heb geen zin om naar HP te bellen das een beetje duur en op de telefoon geven ze betere oplossingen dan via e-mail of de chat.

Jesse
 
Als je denkt dat het iets in het register is zou ik op veilig spelen en het proberen oplossen m.b.v. een systeemherstel en niet met een handmatige registeringreep...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan