DVD's en CD schoon maken, maar wat is het beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Hoe kan je het beste een CD-Rom en een DVD schoon maken?

Ik heb 2 DVD's uit geleend die op het niet gedrukte gedeelte met spatjes troep (eten?) is voorzien.

Ik heb een CD-Rom binnen gekregen die op het bedrukte gedeelte wat onbedrukt is, is voorzien van vlekken (eten?)

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Terug naar de Inhoudsopgave
Schoonmaken

--------------------------------------------------------------------------------

Behuizing
Veeg eventueel vuil van de behuizing met een zachte, droge doek. Bij hardnekkig vuil kunt u de doek bevochtigen met een synthetisch schoonmaakmiddel. Gebruik in geen geval thinner, benzeen of alcohol, daar deze de afwerking kunnen aantasten.

Discs
Veeg eventueel vuil van de discs met een zachte doek, altijd van het midden van de disc naar de buitenrand toe.
Bij hardnekkig vuil kunt u een goed uitgewrongen vochtige doek gebruiken, waarna u vervolgens eventueel achtergebleven vocht met een droge doek van de disc veegt.
Gebruik geen benzeen, platenreiniger of antistatische middelen, daar deze krassen op de disc kunnen veroorzaken.

Voorzorgen bij het schoonmaken van discs
Veeg CD-R of CD-RW discs niet af voor u er gegevens op gaat opnemen, maar gebruik in plaats daarvan een blaaskwastje of iets dergelijks om stof te verwijderen.
Het is mogelijk dat gegevens niet goed kunnen worden opgenomen als er een kras of stof op een nog niet opgenomen gedeelte van een CD-R of CD-RW disc zit. Wees zeer voorzichtig bij het hanteren van deze discs.

succes groetjes weetje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan