DVDs kan ik afspelen maar geen CDs

Status
Niet open voor verdere reacties.

joosthm

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
DVDs kan ik afspelen maar geen CDs op een win7 laptop

Weet iemand wat hier aan te doen is ?

THX

Gaat het om een RW en is de cd wel gesloten?

Als het om gebrande cd's gaat, heb je deze cd's ook al eens op een andere pc/laptop geprobeerd?
Ook al eens een ander merk geprobeerd?

Gaat het om een muziek of data cd?

originele muziek cd
originele video DVD
Werkt in cd-en dvd-player van tv

Probeer vlc player
Of leest je pc de cd hellemaal niet?

De aanvangssnelheid van een DVD of CD kan hoger of lager zijn. Hierdoor krijgt de motor meer of minder spanning en komt de CD bij een verslijtende motor op den duur niet op gang. Dat kan je zien aan de specificaties en de nummers 4X of 8X bijvoorbeeld. De CD draait heel veel sneller. Soms kan de motor dat niet meer.

Een speler heeft eigen instructies over welke schijven het kan afspelen. Die informatie staat in Firmware. Vaak is de firmware opnieuw in te geven, te "flashen." Op de drivers pagina's van de fabrikant moet er hier in dat geval een programma voor worden gegeven.

Komen we meteen bij mijn laatste oplossing. Door de ingebouwde firmware hoeft niet iedere speler alle opneembare CD's of DVD's af te kunnen spelen. Vaak gelden hiervoor beperkingen zowel voor type als voor soort. Probeer daarom uit of er CD's zijn die wel afgespeeld worden en zie in dat geval af van de andere.

Beste alfred, je hebt de antwoorden van de TSser denk ik over het hoofd gezien.

Het gaat klaarblijkelijk alleen om de originele cd/dvd's.
Daardoor rijst de vraag of de cd/dvd's uiteindelijk wel herkend worden qua inhoud.
Als dat wel zo is, is er een softwarematig probleem.
Verder zou het bij dvd's nog het gevalletje regiocode om de hoek kunnen kijken.

Ik heb nooit CD's van de verkeerde regio en het gaat om meerdere zo niet alle CD's? We zitten hier trouwens in regio 2. In andere regio's zou muziek en film eerder of exclusief uitgebracht kunnen worden vandaar het gehanteerde systeem dat de speler regiogebonden is. Komt de laptop, zelf geïmporteerd, uit Hong Kong of Amerika, dan moet je de speler regiovrij proberen te maken. Het veranderen van regio kan een beperkt aantal malen.

Dat verklaart niet het verschil tussen CD en DVD wat uitdrukkelijk genoemd is.

Problemen komen vaker voor met schrijfbare media. Daardoor niet goed opgelet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan