dvd's kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

styntje

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
ik heb een probleem met het branden van films. ze stoterren aan het einde ( ik speel ze af op een philips standalone dvd speler).

ik heb een beetje gegoogled en ook op helpmij.nl handige info gevonden.
er waren meer mensen die het zelfde hadden maar hun meningen naar de oplossing liepen nogal uiteen.

ik denk dus dat het aan mijn dvd's ligt. ik gebruik platinum 16x en ik heb een 8x brander.

zou het probleem opgelost zijn wanneer ik duurdere dvd's koop ( beter/bekender merk) zoals philip's?

welke dvd's moet ik dan hebben?

Hoe oud is de standalone speler?
Niet alle spelers kunnen zelf gebrande dvd"s spelen.
Alleen de meest recente spelers hebben geen probleem

Klopt! ik heb ook een wat oudere stand alone DivX speler en ik moet m'n films altijd goed omzetten en de codecs gebruiken die bij m'n speler horen anders krijg ik een rare bibber (stotter) in het geluid of de video werkt helemaal niet.

Wat je moet doen is op Google even de codecs van jouw type dvdspeler opzoeken, deze eventueel downloaden en dan je video met een Videobewerkings programma als CyberLink PowerDirector (gebruik ik) omzetten met die codec.
CyberLink PowerDirector is een programma waar je voor moet betalen maar misschien zijn er ook programma’s die dit gratis kunnen/willen doen, ik heb het programma aangeschaft omdat je er makkelijk films vanuit je camcorder mee kunt monteren!

Succes ermee.

Klopt! ik heb ook een wat oudere stand alone DivX speler en ik moet m'n films altijd goed omzetten en de codecs gebruiken die bij m'n speler horen anders krijg ik een rare bibber (stotter) in het geluid of de video werkt helemaal niet.

Wat je moet doen is op Google even de codecs van jouw type dvdspeler opzoeken, deze eventueel downloaden en dan je video met een Videobewerkings programma als CyberLink PowerDirector (gebruik ik) omzetten met die codec.
CyberLink PowerDirector is een programma waar je voor moet betalen maar misschien zijn er ook programma’s die dit gratis kunnen/willen doen, ik heb het programma aangeschaft omdat je er makkelijk films vanuit je camcorder mee kunt monteren!

Succes ermee.

hij stotert aleen aan het einde als de laser in de buitenste ringen komt. de hele film doet het prima tot 15 mins voor het einde dan hapert hij.

dus wanneer ik een 8x brander heb en ik koop 16x schijfjes maakt dit niet uit? ( ik kan dan natuurlijk alleen op 8x branden en niet op 16?)

zit je dan misschien met buffer overrun? dat je iets meer op de schijf zet dan eigenlijk kan? en zie niet in dat een 16 speed beter zou werken dan een 8 speed!

DVD's lezen

Ik heb zeer slechte ervaringen met Philips CD's. Platinum is een goed merk, maar overal zit wel eens een misser in. Het scheelt wel eens een ander merk te proberen in combinatie met een brander. Verder is het belangrijk nooit op volle snelheid te branden. Zet de brandsnelheid lager b.v. de helft dat scheelt vaak enorm met teruglezen.
Het is absoluut niet zo dat duurdere CD/DVD's beter zijn. De voordelige van b.v Aldi doen het goed. Vroeger bebruikte ik de goedkoopste RW CD's en die waren het meest betrouwbaar juist omdat ze trager werkten met schrijven. Er zijn weinig fabrikanten die CD's maken en daarom vraag ik mij wel af waar het vandaan komt. Betaal niet voor een naam.
BrnrdsJng

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan