DVD's lukken niet met Realplayer of Windows Media Player

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Mijn laptop Toshiba Tecra S5 is uitgerust met een goede beeldschermkaart NVIDIA Quadro NVS 130M. Beeldkwaliteit is dan ook zeer goed. De resolutie is ingesteld op 1680 X 1050 pixels en 32-bits kleuren.

Vreemd is wel dat ik geen DVD's kan afspelen met Realplayer of Windows Media Player. Telkens als ik dat probeer krijg ik de volgende mededeling: Kan geen dvd-video afspelen. U moet mogelijk de beeldscherminstellingen aanpassen. Open het onderdeel Beeldscherminstellingen in Configuratiescherm en wijzig de schermresolutie en instellingen voor kleurkwaliteit.

Wanneer ik de schermresolutie en de kleuren verlaag, heeft dat geen effect op de werking: de mededeling blijft dezelfde.

Wat wel lukt is het afspelen van DVD's met InterVideo WinDVD voor Toshiba.

Hoe kan ik er voor zorgen dat Realplayer en Windows Media Player toch DVD's afspelen?

Dat je ze niet kunt afspelen is een kwestie van de juiste video decoder die wel in Intervideo zit maar niet in de andere spelers,ik heb een officieel progje van Microsoft voor je waarmee je deze video decoder als standaard kunt instellen zodat je ook in de 2 andere spelers je dvd's kunt afspelen.Moet ff zoeken dan kom ik er op terug.
Hier

Laatst bewerkt:
Dag Mik,

Vroeger heb ik al eens problemen ervaren met te veel codecs waardoor bewegende beelden enkel nog met VLC-player konden bekeken worden. Maar nu gaat het over een laptop die ik onlangs nog helemaal geherformatteerd heb. Het besturingssysteem is wel Vista Business. De utility die je voorstelt heeft het over windows xp. Is dat een probleem?

Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten omdat ik het nooit heb uitgeprobeerd,heb zelf Vista overgeslagen,maar ik dacht dat WMplayer 11 die codec wel heeft ingebouwd.

Blijkt dat die codec niet standaard meegeleverd wordt met Windows Vista Business. Microsoft stelt die wel ter beschikking tegen een vergoeding... Tja, dan gebruik ik maar InterVideo WinDVD.

Je meent 't niet,dan zou ik toch dat progje proberen(werkt volgens mij ook in Vista) dat is alleen een checker die aangeeft welke geschikte codecs je op je pc hebt en die kun je dan als standaard instellen (in dit geval die van Intervideo) die ik zelf ook ingesteld heb op m'n WinXpPro versie.Werkt perfect want ik kan met MediaPlayer 10 alle dvd's afspelen!Zou het zeker proberen.Als je 't niet vertrouwt maak dan van tevoren een herstelpunt dan kun je altijd weer terug,maar ik heb er het volle vertrouwen in.Laat ff weten of het gelukt is.
Succes.
Edit:Microsoft laat zich wel kennen in z'n business versies.

Laatst bewerkt:
Heb het progje gedownload en geïnstalleerd. Werkt ook op Vista.
Er werden 3 codecs gevonden waaronder die van InterVideo WinDVD. Deze heb ik nu als 'preferred' ingesteld maar dat heeft geen verbetering opgeleverd.
Straks start ik de laptop even helemaal opnieuw op om te zien of dat mischien lukt.

Laptop opnieuw laten opstarten. Realplayer en Windows Media Player blijven dezelfde foutmelding geven. InterVideo WinDVD blijft dus de aangewezen toepassing om DVD's af te spelen.

Ik zal er mij verder niet druk over maken, het was alleen de bedoeling om voor audio en video zoveel mogelijk dezelfde toepassing te gebruiken, nl Realplayer maar als het niet werkt, dan maar niet hé.

Jammer voor je dat 't niet gelukt is,maar ja het andere programma werkt gelukkig wel(heb ikzelf ook op Xp erbij)
In ieder geval veel succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan